خبرگزاری کار ایران

امیر سرتیپ اسماعیلی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

آسمان ایران، امن‌ترین آسمان خاورمیانه است

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۳۰۹

هواپیماهایی باسرنشین و بدون‌سرنشینی که قصد نزدیک شدن به مرزهای ما را دارند، با اخطار قاطعانه پدافند هوایی مواجه می‌شوند و می‌دانند پدافند هوایی با کسی تعارف ندارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش گفت: حضور پرشور مردمی، انسان را به وجد می‌آورد و این اندیشه را به ذهن متبادر می‌کند که پشتیبانی از ولایت فقیه، همین حضور مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن است.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: مشاهده می‌شود جوانانی در این روز حضور پیدا کرده‌اند که انقلاب را درک نکرده‌ و امام را ندیده‌اند. این مسئله نشان‌دهنده روشن بودن چراغ کارخانه انسان‌سازی حضرت امام راحل است زیرا پیام این کارخانه، استکبارستیزی، اسلام‌خواهی، دادخواهی، کمک به مظلوم و ایستادگی در برابر ظالمان است.

وی در تشریح دستاردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش گفت: چتر پدافند هوایی باید قبل از دستاوردهای آن، هوشیار و بدون غافلگیری باشد. ما امروز شاهد هستیم گستره عبور هواپیماهای مسافربری که از اروپا به آسیای مرکزی و شرقی می‌روند، بیشتر شده است.

اسماعیلی در ادامه افزود: این مسئله مدال افتخاری است برای جمهوری اسلامی ایران که هزار فروند هواپیما در روز از آسمان کشورمان با امنیت کامل عبور می‌کنند.

وی تصریح کرد: در کنار این مسئله جنگنده‌ها، پهپاد‌ها و بالگرد‌ها را داریم و به خاطر امنیتی که در آسمان کشور پدید آمده، ایکائو عنوان کرده؛ آسمان ایران، امن‌ترین آسمان خاورمیانه است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا عنوان کرد: در خصوص این مسئله می‌توان گفت بعد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و به خصوص بعد از تفکیک پدافند هوایی از نیروی هوایی در این شش سال، به دعای همین مردم عزیز ما منفعل نبوده‌ و توانسته‌ایم در زمینه‌های مختلفی اعم از راداری، شنود، موشکی، جنگ الکترونیک، پهپادی و هواپیماهای پدافندی به دستاوردهای مهم و خوبی دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: این مسئله باعثحفظ اقتدارمان شده و سبب شده، هم با متجاوزان احتمالی برخورد شود و هم، اگر لازم بود آنها متوقف کرده و در جای خود بنشانیم.

اسماعیلی در ادامه افزود: برخی از متجاوزان هم که قصد عبور مخفیانه را داشته‌اند، ‌ با موشک‌های سهمگین پدافند هوایی نظیر ابابیل مواجه و منهدم شدند.

این مقام نظامی خاطرنشان کرد: همیشه برآورد کشور حریف و هدف این است که بتواند از کشور مقابل خود، اطلاعاتی در زمینه‌های متفاوت به دست بیاورد؛ یکی از آن زمینه‌ها پهپاد، جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی است. وظیفه پدافند هوایی اینگونه است که نباید در خصوص برخورد با این عوامل غافلگیر شود و مماشات کند.

اسماعیلی گفت: هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشینی هستند که قصد نزدیک شدن به مرزهای ما را دارند، این هواپیما‌ها همواره با اخطار و اقدام قاطعانه پدافند هوایی مواجه می‌شوند و می‌دانند پدافند هوایی با کسی تعارف ندارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا تجاوزی توسط پهپادهای دشمن صورت گرفته که منهدم شده باشد، گفت: فعلا همان‌هایی که در رسانه‌ها عنوان شده‌اند، مطرح هستند و آنهایی را که نیز علنی نکرده‌ایم، حتما به مصلحت نبوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز