خبرگزاری کار ایران

جلایی‌پور در جمع حامیان دولت تدبیر و امید یزد:

جریان افراط‌گرای کشور جنبه اعتقادی ندارد / نگران نفوذ کلام چهره‌های اصلاحات هستند

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۲۳۱

با تمام زحماتی که دولت می‌کشد٬ این مشکل وجود دارد که برخی از استانداران و فرمانداران دولت٬ حتی از دولت اعتدال سخنی به میان نمی‌آورند.

استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران گفت: بُعد عقلانیت و نگاه کار‌شناسی از سال ۹۲ به امور اجرایی کشور بازگشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، حمیدرضا جلایی‌پور سه‌شنبه شب٬ در جمع حامیان دولت تدبیر و امید در یزد٬ با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ گفت: ما با آن انتخابات از شرایط خطیر بیرون آمده‌ایم.

عضو اصلی انجمن جامعه‌شناسی ایران انتخاب روحانی را یک فرصت برای ترمیم مشکلات کشور دانست و تصریح کرد: اگر گروه مقابل پیروزی روحانی را متصور می‌دانستند٬ شاید شرایط تغییر می‌کرد٬ همانگونه صلاحیت آیت ا… هاشمی رد شد.

مسئول گروه‌های علمی - تخصصی انجمن جامعه‌شناسی ایران٬ دوران دولت‌های نهم و دهم را بلایی بزرگ برای جریان اصولگرایی عنوان کرد و گفت: وقتی افرادی مانند ناطق نوری، علی مطهری و عسکر اولادی مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار می‌گیرند و زمانی که وزیر روحانی بخاطر پیگیری ۳ هزار بورسیه اعتماد مجلس را از دست می‌دهد، باید قبول کرد اثری از اصولگرایی در کشور مشاهده نمی‌شود.

مدیرمسئول روزنامه‌های جامعه و نوسازی٬ عملکرد روحانی را در طول ۱۸ماه گذشته موفق ارزیابی کرد و گفت: با تمام زحماتی که دولت می‌کشد٬ این مشکل وجود دارد که برخی از استانداران و فرمانداران دولت٬ حتی از دولت اعتدال سخنی به میان نمی‌آورند.

این استاد دانشگاه تهران با اشاره به تحولات عجیب و غریب در منطقه، بیداری اسلامی را در اغلب کشورهای اسلامی به جز تونس نا امیدکننده دانست.

رئیس شورای سیاستگذاری روزنامه توقیف‌شده نشاط اظهار داشت: با وجود متفکران بزرگی چون سیدجمال‌الدین اسدآبادی، شهید مطهری و علامه طباطبایی، جامعه ما از نظر تفکر اصلاح‌طلبی دینی٬ نسبت به کشورهای منطقه بسیار متمایز است.

جلایی‌پور گفت: جریان افراط‌گرایی در کشور ما به هیچ وجه جنبه اعتقادی ندارد و هدف آن حفظ کرسی‌های قدرت است.

وی توافق هسته‌ای را در صورت انجام، یک پدیده مبارک برای کشور توصیف کرد که می‌تواند زمینه شکوفایی اقتصادی را به تدریج در کشور رقم بزند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تخریب شخصیت‌های شناخته‌شده در کشور را همانند حذف درختان تنومند یک کشور دانست که آثار و عواقب ناخوشایندی برای کشور و ملت به دنبال خواهد داشت.

جلایی‌پور حذف رسانه‌ای چهره‌های انقلاب را بدون حکم قضایی مردود دانست و گفت: اگر رئیس دولت اصلاحات نفوذ کلام نداشت، کاری به او نداشتند. آنان نفوذ کلامش را در انتخابات ۹۲ دیده‌اند٬ به خاطر همین از انتخابات مجلس دهم نگران‌اند.

استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، حضور آگاهانه مردم در انتخابات مجلس دهم را متضمن تاسیس مجلسی متشکل از چهره‌های اصیل و معتدل دانست که آینده بهتری را برای کشور ترسیم خواهد کرد.

وی در پایان جریان تکفیری داعش را برای نظام بین‌الملل و منطقه بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود: این جریان فکری منحط را می‌توان کنترل و محدود کرد؛ لیکن حذف این جریان به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود، زیرا چنین پدیده‌ای متاسفانه در کشورهای اروپایی هم ریشه دوانده و در امتداد حرکت القاعده ارزیابی می‌شود.

در ابتدای این مراسم نیز غلامعلی سفید استاندار اسبق یزد و جمعی از فعالان سیاسی حاضر در جلسه به طرح دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل سیاسی و اجتماعی روز پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز