خبرگزاری کار ایران

عارف در کنگره حزب اراده ملت ایران:

باید نشان داد سیاست ما مبتنی بر اخلاق است

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۷۵۲

در شرایط فعلی کشور٬ چاره‌ای جز حرکت به سمت نوعی ائتلاف به عنوان اصل بدیهی نداریم. هیچ حزبی بدون همکاری احزاب دیگر نمی‌تواند به موفقیت و اکثریت دست یابد.

رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه نباید در مسیر حرکت ائتلافی برای دستیابی به اهداف بلند از فعالیت‌های اعضای هر حزب غافل شویم٬ تصریح کرد: باید اعضا بتوانند در جایگاهی قرار گیرند که بتوانند خودشان در روند کسب قدرت تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف در هفتمین کنگره سراسری حزب اراده ملت ایران که هماکنون در حال برگزاری است٬ گفت: خوشحالم که امروز در جمع شما عزیزان و نخبگان سیاسی کشور حضور دارم. این تجمعات همزمان است با بحث‌های راهبردی در مورد انتخابات مهم مجلس در سال ۹۴ و بحث‌هایی که در آنها به چگونگی همکاری و رسیدن به اجماع قرار است صحبت کنیم.

عارف ادامه داد: انقلاب ما انقلاب مردمی بود که مردم تمام طول آن حضور و نقش موثری داشتند که این حضور امروز با تحزب و فعال شدن همه تشکل‌ها و سازمان‌ها محقق می‌شود و به طور قطعی باید تلاش همه ما به سمت این نوع فعالیت‌ها باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر قرار است به آرمان‌ها و اهدافمان برسیم چاره‌ای جز تقویت تحزب در چارچوب قانون اساسی نداریم. باید بتوانیم زمینه را برای فعالیت همه احزاب سیاسی در کشور فراهم کنیم و هر حزبی فعالیت خود را در راستای آرمان‌ها و اهدافش سازماندهی کند. اما در این مسیر باید توجه خاصی به آسیب‌شناسی داشته باشیم و مسائل روز را بررسی کنیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور٬ چاره‌ای جز حرکت به سمت نوعی ائتلاف به عنوان اصل بدیهی نداریم. هیچ حزبی بدون همکاری احزاب دیگر نمی‌تواند به موفقیت و اکثریت دست یابد.

وی اضافه کرد: در این مسیر نباید فراموش کنیم اصالت فعالیت احزاب٬ در گروی تقویت اعضاست که باید بتوانیم زمینه فعالیت همه اعضای احزاب را فراهم کنیم.

عارف گفت: ما نباید در مسیر حرکت ائتلافی برای دستیابی به اهداف بلند٬ از فعالیت‌های اعضای هر حزب غافل شویم و باید اعضا بتوانند در جایگاهی قرار گیرند که بتوانند خودشان در روند کسب قدرت تلاش کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در مسیر فعالیت‌های حزبی و ائتلافی و تقویت اعضا به آن توجه شود بحثماندگاری است چرا که امروز ماندگاری به عنوان یک اصل باید در نظر گرفته شود که وظیفه ما باید توسعه مردمسالاری باشد و هر حزب بتواند مشارکت را در کشور برای رسیدن به آرمان‌ها و اهداف خودش نهادینه کند و در کنار برنامه‌ریزی برای دستیابی به اهداف بلند مدت فعالیت‌های روزمره خودشان را نیز داشته باشند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: چند موضوع را که می‌تواند در این مسیر بسیار مفید باشد را مطرح می‌کنم از جمله آنها این است که همه احزاب باید به توسعه تشکیلات، کادرسازی و جذب هواداران اقدام کند. دوم اینکه در این مسیر از توانمندسازی و جوان‌سازی با یک برنامه مدون نباید غافل شوند.

وی افزود: احزاب٬ همکاری و هم‌اندیشی با جریان‌های همسو را باید در برنامه خود داشته باشند و علاوه بر آن تعامل سازنده با جریان‌های رقیب را برای رسیدن به تفاهم‌های مشترک در برنامه‌های خود مد نظر قرار دهد.

عارف گفت: توجه به اسناد بالادستی و آسیب‌شناسی موضوعاتی است که باید در همه فعالیت‌ها به آن توجه کنیم و آنها را بپذیریم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: باید امروز بپذیریم برای دوری از خطا‌ها٬ هم آسیب‌شناسی داشته و نظارت مستمر و شفاف‌سازی را نیز مد نظر خود داشته باشیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: با توجه به جابجایی چندباره محل همایش٬ فکر کردم یکی از بحث‌هایی که می‌توانم در این جلسه مطرح کنم و می‌تواند بسیار مفید باشد٬ بحثاخلاق است. در این بحث٬ بیشتر روی صحبتم به جوانان است٬ زیرا که امروز جوانان از روش‌، ‌کردار‌ و رفتار ما الگو می‌گیرند.

عارف گفت: یکی از موضوعاتی که باعثشده امروز ما در کشور با مسائل و مشکلاتی روبرو باشیم٬ بی‌اخلاقی است. اگر قرار بود الگوی رفتاری ما پیامبر(ص) و ائمه باشند باید الگوی رفتاری سیاستمداران فرمان حضرت علی(ع) به مالک اشتر باشد و این فرمان را الگوی رفتاری خودمان قرار دهیم و ملاک عمل و داوری در همه حوز‌ها برای ما باشد.

وی افزود: باور من این است که ما نباید به دنبال سیاست اخلاقی باشیم. بلکه ما باید به دنبال سیاستی باشیم که مبنای آن اخلاق باشد و همه کردار‌ها و رفتار ما مبتنی بر اخلاق باشد زیرا اگر ما حتی به دنبال منابع فرضی نیز باشیم٬ باید به اخلاق توجه کنیم و هیچ راهی به جز اخلاقی عمل کردن نداریم. امروز اخلاقی عمل کردن و مبنا گرفتن اخلاق را یک ضرورت می‌دانم و آن را یک زیرساخت می‌دانم که باید حتی در درون یک جبهه اخلاق مبنای حرکت و رسیدن به اجماع قرار گیرد که زیربنا و زیرساخت همکاری ما برای رسیدن به همه اهداف و اتحاد٬ همین اخلاق باشد.

عارف گفت: ما نباید برای پیروزی و رسیدن به هدفمان از هر روشی استفاده کنیم٬ زیرا در حکومت الهی٬ هدف به هیچ وجه وسیله را توجیه نمی‌کند. نمی‌توانیم برای رسیدن به یک هدف کوتاه مدت٬ اخلاق را کنار بگذاریم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: پایبندی به اخلاق ایجاب می‌کند من و منیت‌ها را کنار بگذاریم و ملاک عمل ما قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین مسئله سیاسی همه احزاب انتخابات سال آینده است که باید برای حضوری جدی برنامه‌ریزی کنیم که ممکن است در این حضور در کنار اهداف کوتاه مدت باید اخلاق را نیز در نظر بگیریم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان ادامه داد: فکر می‌کنم از هر فرصتی همه احزاب باید برای ماندگاری دراز مدت و ماندگاری الگوی اخلاق در سیاست استفاده کند ما باید نشان دهیم سیاست ما مبتنی بر اخلاق است و می‌توانیم با این رویکرد در هر صحنه سیاسی پیروز باشد.

عارف در پایان گفت: انشالله این مسئله اخلاق بتواند در خانواده بزرگ اصلاح طلبان مورد بحثقرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز