خبرگزاری کار ایران

فیاض زاهد در گفت‌وگو با ایلنا:

جریان اصولگرایی با فقدان مشروعیت اجتماعی روبه‌رو است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۳۵۰

اگر دولت بتواند به وعده‌هایش عمل کند٬ صددرصد رییس دولت بعدی نیز آقای روحانی خواهد بود٬ در این صورت باید امثال آقای احمدی‌نژاد را در روزنامه‌های تاریخی جستجو کنیم.

یک روزنامه نگار و فعال سیاسی گفت: جریان اصولگرایی٬ با مشکلاتی همچون فقدان مشروعیت اجتماعی، عدم مانفیست و جها‌ن‌بینی متناسب با نیازهای روزمره جامعه ایرانی٬ و فقدان رهبری کاریزماتیک رو به رو است.

فیاض زاهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره عملکرد جریان اصولگرایی در فضای سیاسی کشور گفت: امروز آن‌ها با شکاف ‌های عمیقی میان خودشان رو به رو هستند٬ که ما شاهد خواهیم بود در کنار این شکاف‌ها در عرصه انتخابات٬ جریان‌های شبهه حزبی در کنار جریان اصولگرایی قد علم خواهند کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: علاوه بر این شکاف‌ها٬ جریان اصولگرایی با مشکلاتی همچون فقدان مشروعیت اجتماعی، عدم مانفیست و جها‌ن‌بینی متناسب به نیازهای روزمره جامعه ایرانی و فقدان رهبری کاریزماتیک رو به رو است.

وی گفت: هرچند ممکن است برخی از جریان‌های متعادل بتوانند توفیق‌های نسبی در یک فضای انتخاباتی، سالم دست پیدا کنند اما بعید می‌دانم بتوانند تاثیر خاصی در جریان انتخابات سال آینده داشته باشند.

وی درباره فعالیت‌های رسانه‌ای و انتخاباتی احمدی‌نژاد گفت: فکر می‌کنم وی گرفتار نوعی محبوبیت اشباع شده است٬ چون اولین کسی بوده که در جریان اصولگرایی و راست٬ توانسته به ریاست جمهوری برسد. بنابراین باید قبول کنیم که فضای امروز کشور بسیار متفاوت‌تر از آنچه در سال ۸۴ اتفاق افتاد می‌باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصولگرایان امروز با فقدان انسجام تئوریک نیز رو به روست که جا دارد به جای تخریب جریان اصلاح‌طلب٬ سعی کنند برای موفقیت به انسجام تئوریک خودشان دست بزنند.

وی تصریح کرد: وجود هر دو جریان شناسنامه‌دار سیاسی اصلاح‌طلبی و اصولگرایی در عرصه سیاسی کشور لازم و ضروری است٬ اما درباره فعالیت آقای احمدی‌نژاد باید بسیار واقع‌بین باشیم و بگوییم امروز دیگر هیچ جایگاه عینی برای فعالیت ایشان وجود ندارد.

زاهد گفت: اگر این دولت بتواند به وعده‌هایی که به مردم داده٬ به صورت موفقیت‌آمیز عمل کند٬ صددرصد رییس دولت بعدی نیز آقای روحانی خواهد بود که در این صورت باید امثال آقای احمدی‌نژاد را در روزنامه‌های تاریخی جستجو کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز