خبرگزاری کار ایران

سخنگوی حزب ندای ایرانیان:

رویکردمان نسبت به دولت٬ حمایتی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۶۰۶

حزب ندا آمده تا پلی بین نخبگان جوان و عرصه خدمتگزای کشور باشد و تعداد زیادی از این افراد در حال حاضر با حزب همکاری می‌کنند.

اولین نشست خبری حزب ندای ایرانیان به‌ منظور تشریح جزئیات کنگره با حضور سخنگو و رییس ستاد برگزاری کنگره حزب برگزار شد.

به گزارش ایلنا٬ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی این حزب٬ در ابتدای این نشست سامان بختیاری٬ رییس ستاد برگزاری کنگره حزب اظهار داشت: از ابتدای اخذ مجوز حزب ندای ایرانیان، اختیار برگزاری این کنگره به شورای مرکزی موقت سپرده شد. ندای ایرانیان جزء اولین احزابی ست که با آئین نامه جدید وزارت کشور کنگره برگزار می‌کند.

وی افزود: این کنگره ۷ و ۸ اسفند ماه در تهران برگزار می‌شود و اعضای اصلی شورای مرکزی در این کنگره انتخاب می‌شوند و دبیر کل حزب هم به شکل رسمی در این کنگره انتخاب خواهد شد. کنگره ندای ایرانیان وجه تمایزاتی با سایر کنگره‌ها دارد. میهمان‌های ویژه‌ای در این کنگره حاضر هستند. تمامی دبیران کل احزاب اصلاح طلب و اصولگرا در این کنگره دعوت شده‌اند. از سویی ما از فرصت کنگره برای آموزش سیاسی اعضای خودمان استفاده خواهیم کرد.

این عضو حزب ندای ایرانیان افزود: ۲۰ استان شاخهٔ استانی‌ شکل گرفته است و بقیه استان‌ها در لیست انتظارند. انتخابات کنگره به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود. از زمان شکل گیری ستاد اجرایی کنگره یک ماه است که شکل گرفته است و کار‌های خوبی انجام شده است. دبیر خانه کنگره جهت رسیدگی به کار‌های شکل گرفت و همه تلاش می‌کنند بتوانیم در عرصه پیشرفت کشور مفید باشیم.

بختیاری در پاسخ به این سوال خبرنگاری که شنیده می‌شود سخنران اصلی کنگره آقای ظریف است و آقای هاشمی و خاتمی هم پیام می‌دهند، گفت: شنیده‌ها بسیارند اما سخنران اصلی همایش٬ از اعضای هیات موسس حزب هستند و پیام‌ها نیز جز روال عادی کنگره‌ها هستند.

درخواست عضویت در شورای هماهنگی اصلاح طلبان ارائه شده است

در ادامه این نشست حسن یونسی سخنگوی حزب٬ اظهار داشت: حزب ندای ایرانیان در خواست عضویت در شورای هماهنگی اصلاح طلبان را ارائه کرده است و روال طبیعی در حال طی شدن است تا حزب ندای ایرانیان به این شورا بپیوندد.

وی افزود: ما زیاد شاهد حملاتی از سوی نسل اول اصلاح طلبان نبودیم و گاهی صدای منتقد بلند‌تر شنیده می‌شود و این احساس به وجود می‌آید که تعدادشان زیاد است. طبیعتا هر حزبی که شروع به کار می‌کند با ابهاماتی روبرو می‌شود و این طبیعی است و شاید به این دلیل که در چند سال گذشته شاهد رکود در جریان سیاسی کشور بودیم، شکل گیری یک حزب اصلاح طلب با واکنش روبرو بود.

جلسه با بزرگان سیاسی اصلاح طلب

یونسی همچنین بیان کرد: ما تلاش کردیم طی جلساتی با بزرگان سیاسی اصلاح طلب و احزای و شخصیت‌ها حرف‌هایشان را بشنویم و از نظراتشان استفاده کنیم.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا نقش ندا پل زدن بین حاکمیت و ریزش‌های اصلاحات است، اظهار کرد: این تعبیر شماست اما وظیفهٔ همهٔ احزاب پل زدن بین مردم و حاکمیت است. اما حزب ندا آمده تا پلی باشد بین نخبگان جوان و عرصه خدمتگزای کشور. تعداد زیادی از این افراد در حال حاضر با حزب همکاری می‌کنند. امیدواریم این افراد که سرمایه‌اند وارد عرصه سیاسی کشور شوند.

رویکرد حزب ندای ایرانیان نسبت به دولت حمایتی است

یونسی افزود: ما اعتدال را نمی‌توانیم یک گفتمان معنی کنیم. اعتدال نوعی روش تعریف می‌شود. گفتمان‌های جاری در فضای سیاسی کشور همین دوقطب موجود است و ما فکر می‌کنیم انتخابات آتی هم دوقطبی باشد. رویکرد حزب ندای ایرانیان نسبت به دولت حمایتی ست و ما به عنوان یک حزب اصلاح طلب از دولت حمایت می‌کنیم اما نقد خودمان را هم در جایی که احساس کنیم دولت کوتاهی داشته باشد نقد خواهیم کرد. دولت می‌توانست در حوزهٔ داخلی بهتر عمل کند اما مشکلاتی که دولت دارد مارا مجاب می‌کند نقد‌ها را به شکل بسته‌تر منتقل کنیم.

کنگره ندای ایرانیان یکی از باشکوه‌ترین کنگره‌های احزاب خواهد بود

رییس ستاد برگزاری کنگره حزب در ادامه این نشست در رابطه با شرایط برگزاری اولین کنگره حزب ندای ایرانیان گفت: باعثخوشحالی ماست که همهٔ خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها در کنگره شرکت کنند. امکانات لازم هم برای خبرنگاران تهییه شده تا دغدغه ارسال خبر نباشد. این کنگره یکی از باشکوه‌ترین کنگره‌های احزاب خواهد بود. ۸۰۰ عضو این حزب دو شبانه روز در کنار هم خواهند بود و همفکری خواهند کرد. حزب روز جمعه بعد از انتخاب دبیر کل حزب، با انتشار بیانیه‌ای کار خود را رسما آغاز می‌کند. روز دوم کنگره فقط اعضای دارای حق رای در کنگره شرکت خواهند کرد. البته باید گفت سخنران اصلی را به این دلیل نمی‌گوییم تا جذابیت از بین نرود.

اعضای ندای ایرانیان در تمامی حوزه‌ها حضور دارند

حسن یونسی در پایان این نشست خبری اظهار کرد: تعبیری که خیلی‌ها از حزب ندای ایرانیان دارند مبنی بر اینکه ندا متشکل از پایگاه اجتماعی جوانان هست خیلی درست نیست. افراد تشکیل دهندهٔ ندا در تمامی حوزه‌ها حضور دارند و صرفا به خاطر پایگاه اجتماعیشان جمع نشدند. نیروهای متخصصی در ندا حضور دارند که از تجربیاتشان استفاده خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز