خبرگزاری کار ایران

سرلشکر فیروز آبادی مطرح کرد:

اطمینان ۸۴ درصدی مردم از پاسخ مناسب نیروهای نظامی به دشمنان

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۸۱۲

مسئله پیشگیری از جرم یک مسئله جدی، جهانی و بشری است و دنیا به کیفیتی که ما در این حوزه رسیده‌ایم، نرسیده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نظرسنجی اخیر موسسه خرد وزارت اطلاعات نشان داد ۸۴ درصد مردم از پاسخ مناسب نیروهای نظامی به دشمنان انقلاب و کشور اطمینان دارند.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی در شانزدهمین مجمع پیشگیری از وقوع جرم استان تهران که صبح امروز دوشنبه برگزار شد، اظهارداشت: در قرآن همه ابعاد پیشگیری از جرم آمده و گام‌های بسیار بلندی در این راستا وجود دارد.

وی افزود: مبارزه با جهل، تکبر، خودخواهی، هوای نفس، حسد و تبعیض از راهکارهای پیشگیری است و اگر کارکنان نیروهای مسلح با آموزه‌های قران آشنا شوند به جرم آلوده نمی‌گردند و از آن پیشگیری می‌شود.

فیروزآبادی تاکید کرد: امروز در تمام دنیا همه حاکمان و مسئولان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و قضایی قانع شده‌اند که پیشگیری از عوامل بوجود آورنده در انسانها در بسیاری از جرائم به اقدام کیفری و جزائی ترجیح دارد البته تفاوتهای فرهنگی و اجتماعی وجود دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: مسئله پیشگیری از جرم یک مسئله جدی، جهانی و بشری است و دنیا به کیفیتی که ما در این حوزه رسیده‌ایم، نرسیده است.

سرلشکر فیروزآبادی با تاکید بر اینکه همواره باید بر سلامت نیروهای مسلح تاکید کرد، گفت: به جای اینکه ما صرفاً مقررات کیفری و ملزومات آن را کامل کنیم بهتر است که همزمان به فکر پیشگیری از عواملی باشیم که به اعمال مجرمانه منجر می‌شود.

وی افزود: من پیشنهاد می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، واحدهای درسی جرم‌شناسی اسلامی و پیشگیری از جرائم مبتنی بر آموزه‌های قرآنی در دانشگاه‌ها را ایجاد کنند، این بهترین روش مبارزه با تهاجم فرهنگی و پیشگیری از بسیاری از جرائم است.

فیروزآبادی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروهای مسلح نباید قابل نفوذ باشند، گفت: این یعنی اگر در سنگر و یا توسط یکی از نیروهای مسلح جرمی اتفاق بیفتد آنجا قابل نفوذ است. ما اگر بتوانیم فرهنگ قرآنی را درون نیروهای مسلح و جامعه تبیین کنیم بسیاری از جرائم پیشگیری و پاک می‌شوند و پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح یک تکلیف دینی و شرعی نیز هست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: موسسه نظرسنجی خرد وزارت اطلاعات بدون اطلاع ما اخیراً نظرسنجی را از مردم انجام داده و حاصل آن اطمینان ۸۴ درصدی ملت ایران نسبت به عکس‌العمل و پاسخگویی اطمینان بخش نیروهای نظامی کشورمان نسبت به دشمنان است.

وی خاطرنشان کرد: در ترسیم معماری نیروهای مسلح، به کار گیری نیروها و کارکنانی که بتوانند مطالبات دینی و ولایی را دارا باشند نیازمند فراهم سازی محیطی هستیم که پایبندی به آرمانها و ارزش‌ها و رفتارهای جهادی و انقلابی در آنها وجود داشته باشد، ما نباید بگذاریم آدم‌هایمان به طور مکرر در معرض جرم قرار بگیرند.

سرلشکر فیروزآبادی تاکید کرد: بنا شده مراکز مشاوره حقوقی در همه نیروهای مسلح وجود داشته باشد همچنین عدم وجود انضباط می‌تواند محیط وقوع جرم را فراهم کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: رهاشدگی افراد و تغییرات بدون اجازه در محیط‌های نظامی مهم‌ترین عوامل وقوع جرم در نیروهای مسلح است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز