خبرگزاری کار ایران

سخنگوی اعتدال و توسعه در گفت‌و‌گو با ایلنا:

استفاده از امکانات دولتی در همایش حزب سخنی بیهوده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۸۴۳

امیدواریم حزب موتلفه بیش از گذشته در راستای تقویت مقوله تحزب تلاش کنند٬ تا مجموعه آنها نیز بتوانند روزی به پیروزی در انتخابات مختلف برسند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد: القای اینکه ما برای برگزاری همایش خود از امکانات دولتی استفاده می‌کنیم، سخنی بیهوده است.

غلامعلی دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به سخنان حبیبی دبیرکل حزب موتلفه در خصوص همایش‌ اخیر حزب اعتدال‌وتوسعه گفت: این اظهارات نکات قابل توجهی داشت. دبیرکل حزب موتلفه همواره از افرادی بوده که نسبت به مقوله تحزب و نهادینه شدن احزاب تاکیدات فراوانی داشته است.

وی افزود: در مناظره مربوط به احزاب که سال گذشته در صداوسیما برگزار شد، بنده در کنار ایشان از تحزب صحبت کردیمt در حالیکه سخنان اخیر حبیبی با اصل تحزب در ایران منافات دارد.

دهقان با اشاره به اینکه حزب اعتدال‌وتوسعه حزبی دولت ساخته نیست، گفت: این حزب در سال ۱۳۷۸ و در آستانه مجلس ششم تاسیس شد و در سال ۹۲ همزمان با انتخابات ریاست جمهوری٬ ۱۴ سال از عمر خود را سپری می‌کرد، بنابراین القای اینکه ما برای برگزاری همایش خود از امکانات دولتی استفاده می‌کنیم، سخنی بیهوده است.

وی ادامه داد: قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ حزب اعتدال‌ و توسعه ۱۴ ساله شد. در تمامی کشورهای توسعه‌یافته احزاب سیاسی در آستانه انتخابات خود را در معرض قضاوت مردم قرار می‌دهند؛ ما تاکنون ندیده‌ایم که وقتی فردی در منصب ریاست جمهوری و یا نمایندگی مجلس قرار می‌گیرد، در کشورهای توسعه‌یافته کسانی بگویند حالا که این فرد در منصب قدرت است، باید ردای حزبی خود را از تن کنده و بدون حزب٬ به فعالیت‌های خوب ادامه دهد.

دهقان تاکید کرد: از حبیبی و دوستان او که خودشان عنوان می‌کنند، موتلفه یک حزب واقعی است که در تمام ایران دفتر دارد، می‌خواهیم فعالیت‌های حزبی را با این سخنان تضعیف نکند. سوال من از آنها این است که اگر شما و دوستان‌تان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری مورد اقبال مردم قرار می‌گرفتید٬ پس از رسیدن به قدرت٬ فعالیت‌های حزبی گسترده خود را کنار می‌گذاشتید؟

وی افزود: لازمه کار حزبی آن است که ما به نتایج آن نیز تن دهیم. هر فعالیت حزبی هدف و فرجامی دارد که اغلب این هدف٬ رسیدن به قدرت در مقننه یا مجریه است.

سخنگوی حزب اعتدال‌ و توسعه یادآور شد: سخنان حبیبی ما را یاد اوایل انقلاب می‌اندازد که وقتی مرحوم دکتر شهید بهشتی دبیرکل حزب جمهوری‌اسلامی بود، در عین حال مسئولیت در دیوان عالی کشور را نیز بر عهده داشت و هیچ‌گاه فعالیت حزبی خود را رها نکرد تا اینکه سرانجام در دفتر حزب جمهوری‌اسلامی نیز به شهادت رسید.

وی ادامه داد: علاوه بر این در شورای انقلاب وقت نیز بزرگانی مثل آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله هاشمی رفسجانی، شهید باهنر و آیت‌الله موسوی اردبیلی که در حزب جمهوری فعال بودند، حضور داشتند و ضمن فعالیت در این حزب امور کشور را نیز اداره می‌کردند. همان زمان نیز مانند امروز افرادی بودند که دائما می‌گفتند این افراد باید از احزاب خود استعفا دهند.

دهقان خطاب به حبیبی گفت: از شما می‌خواهم که بیش از این القای شبهه نکنید، گفته شده که در همایش روز پنجشنبه حزب اعتدال‌ و توسعه شائبه استفاده از امکانات دولتی وجود داشته، باید از آنها پرسید منظورشان کدام امکانتات دولتی است. اگر منظور آنها تشکیل گردهمایی در دانشگاه دولتی امیرکبیر است، باید بگویم سالن این دانشگاه به هر نهاد خصوصی و دولتی اجاره داده می‌شود.

سخنگوی حزب اعتدال‌ و توسعه گفت: ‌ تفاوت ما با دیگران این است که بضاعت ما اجازه نمی‌دهد بیش از یک بار این سالن را اجاره کنیم، اما فکر می‌کنم بضاعت برخی دوستان در حدی است که می‌توانند هر ماه در این سالن یک همایش برگزار کنند. جوانان حزب اعتدال و توسعه مثل هر نهاد دیگری این سالن را برای ساعت‌هایی اجاره کردند. بنابراین ضمن ارادت به دبیرکل حزب موتلفه٬ امیدوارم آنها بیش از گذشته در راستای تقویت مقوله تحزب تلاش کنند تا مجموعه آنها نیز بتوانند روزی به پیروزی در انتخابات مختلف برسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز