خبرگزاری کار ایران

شکوری‌راد در مراسم جشن بازگشایی انجمن اسلامی دانشگاه شریف:

برنده انتخابات سال آینده مجلس اصلاح‌طلبان هستند

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۰۳۲

دانشجویان همیشه در کشور ما مجبورند خلاء وجودی احزاب را پر کنند، زیرا در کشورما اجازه فعالیت به نحوی از احزاب فراگیر مانند مشارکت گرفته شده است و دانشجویان عملا عهده دار این وظیفه احزاب شده‌اند و طبیعتا در مسیر این کار محدودیت‌ها و فشارها را تحمل کرده‌اند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با توجه به شرایط موجود در کشور٬ اصلاح‌طلبان را پیروز انتخابات سال آینده مجلس دانست و گفت: میزان این پیروزی مهم است و همه مردم ایران در ایجاد آن بسیار می توانند دخیل باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی شکوری‌راد نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در مراسم جشن بازگشایی انجمن اسلامی دانشگاه شریف گفت: بسیار خوشحالم که در این مراسم حضور پیدا کردم و حضور در این جمع بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به تحرکات برخی افراد که قصد برهم زدن مراسم را داشتند٬ خطاب به آنان اظهار کرد: این مراسم یک جشن است و عده‌ای متناسب با باور خود آن را تشکیل دادند و اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید این موضوع را تحمل کنید، اشتباه آمده‌اید و از شما تقاضا می‌کنم از سالن بیرون بروید و اجازه بدهید مراسم روند خود را طی کند.

شکوری‌راد گفت: بسیار متاثر شدم هنگامی که فهمیدم هیات نظارت اجازه نداده است در این مراسم پیام رئیس دولت اصلاحات قرائت شود، شاید آنها هم تحت فشار نهادهای خارج از دانشگاه قرار گرفته باشند. این دانشجویان یک سرمایه بزرگ ملی هستند که باید قدر آنها بدانیم و دانشجو نباید ساکت و خموده باشد و باید بتواند نسبت به وقایع پیرامون خود واکنش نشان دهد.

این نماینده مجلس ششم تصریح کرد: طی ۴ سال گذشته انواع فسادهای مالی گسترده در این کشور شکل گرفت که فاسدان فهمیده بودند برای آن که بتوانند به اهداف خود برسند، باید تشکل‌هایی مثل شما را تعطیل کنند. اما آنها غافل بودند که این ملت اگر امروز ساکت است، فردا ساکت نخواهد بود و امروز باقیمانده دولت پیشین و افراطیون قصد دارند جلوی اراده ملت و دولت منتخب آنها بایستند.

علی شکوری‌راد گفت: چهار سال دوم احمدی‌نژاد یکی از تاریک‌ترین دولت‌های تاریخ کشور است و وزارت علوم دوره دوم احمدی‌نژاد با تصدی کامران دانشجو یکی از بدترین دوران وزارت علوم است.

وی ادامه داد: باید به این نکته اشاره کنم که همیشه وظیفه سنگینی بر دوش جنبش دانشجویی بوده و با توجه به این وظیفه سنگین این جنبش هزینه هایی داده و ضربه خورده‌ است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: قبل از انقلاب دانشجویانی نسبت به نظام گذشته مبارزاتی را داشتند ولی دانشجویان امروز ما اصل نظام را قبول دارند و تنها به دنبال حقوق مطرح شده در قانون اساسی هستند.

وی درباره کمیته انضباطی نیز گفت: کمیته انضباطی بر این اساس شکل گرفت که اگر دانشجویی تازه فعالیت سیاسی خود را آغاز کرده است، خلافی کرد در آنجا رسیدگی شود نه آنکه امروز آنها را به دادگاه و بازپرسی بکشانیم. من خودم تجربه این مسائل را داشته‌ام که چگونه سعی می کنند، شخصیت انسان را تضعیف کنند.

شکوری‌راد بیان کرد: دانشجویان همیشه در کشور ما مجبورند خلاء وجودی احزاب را پر کنند، زیرا در کشورما اجازه فعالیت به نحوی از احزاب فراگیر مانند مشارکت گرفته شده است و دانشجویان عملا عهده دار این وظیفه احزاب شده‌اند و طبیعتا در مسیر این کار محدودیت‌ها و فشارها را تحمل کرده‌اند.

وی گفت: دانشجویان با همه ملت به دنبال خط خود و آزادی تصویب شده خود در قانون اساسی هستند که امروز می‌بینیم پیام رییس جمهور سابق یک کشور را نمی‌توان در یک مراسم دانشجویی قرائت کند.

نماینده مجلس دوره ششم درباره ممنوع التصویر شدن رئیس دولت اصلاحات در رسانه ها نیز گفت: یک مقام قضایی که وظیفه آن اجرای قانون است، به رسانه‌ها اعلام کرده که رییس جمهور اسبق کشور ممنوع التصویر و ممنوع البیان است حال آنکه مشخص نیست در کدام دادگاه چنین حکمی صادر شده است.

وی با اشاره به پیام‌های تسلیت به رئیس دولت اصلاحات برای درگذشت خواهرش نیز گفت: این پیام های تسلیت از مسوولان بزرگان و مراجع نشان می دهد که وی امروز از محبوب‌ترین‌های شخصیت کشور ما است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره انتخابات مجلس نیز گفت: با توجه به شرایطی که وجود دارد به نظر من برنده انتخابات سال آینده مجلس اصلاح طلبان هستند اما میزان این پیروزی مهم است و همه مردم ایران در ایجاد آن بسیار می توانند دخیل باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز