خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت ارشاد:

ممنوعیت استفاده از تصویر و نام رئیس دولت اصلاحات مصوب وزارت ارشاد نیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۲۷۶

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصمیمات شورای عالی امنیت ملی و قوه قضاییه احترام می گذارد و آنها را برای خود لازم الاجرا می داند اما اینکه ما از این نهادها، برای تصمیماتشان، دلایلی بخواهیم، خیر تا حالا این مساله نه پیش بینی شده نه اقدامی انجام گرفته است.

سخنگوی وزارت ارشاد در نشست خبری هفتگی خود که صبح امروز سه شنبه ۵ اسفند برگزار شد، با بیان اینکه عدم استفاده از تصویر و ذکر نام رئیس دولت اصلاحات در رسانه‌ها تصویب این وزارتخانه نیست، تاکید کرد وزارت ارشاد در این موارد تابع تصمیمات قوه قضاییه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین نوش آبادی در این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شورای عالی امنیت ملی مصوبه ای مبنی بر ممنوعیت درج تصویر و یا ذکر نام رئیس جمهور اسبق ایران و همچنین سران فتنه به هیئت نظارت بر مطبوعات که ریاست آن با وزیر ارشاد است و معاون مطبوعاتی نیز به عنوان نماینده مدیران مسئول در آن حضور دارد، ابلاغ کرده است؟ گفت: آنچه شما درباره این شخص گفتید، یعنی تصمیم دادستانی تهران در خصوص جلوگیری از درج تصویر او و یا ذکر نامش در مطبوعات و رسانه‌ها، ما هم از طریق جراید شنیدیم و در جریان آن قرار گرفته ایم.

وی در ادامه افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصمیمات شورای عالی امنیت ملی و قوه قضاییه در چهارچوب قانون مطبوعات پایبند است و به آنها احترام می گذارد و آنها را برای خود لازم الاجرا می داند اما اینکه ما از این نهادها، برای تصمیماتشان، دلایلی بخواهیم، خیر تا حالا این مساله نه پیش بینی شده نه اقدامی انجام گرفته است.

نوش آبادی همچنین با تاکید بر یکی از مواد قانون مطبوعات که ناظر بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای مطبوعات است؛ اظهار داشت: ما مخالفتی با هیچ یک از تصمیمات شورای عالی امنیت ملی نداریم و آنچه که به ما اعلام و ابلاغ شود، مطابق قانون عمل خواهد شد. البته در عین حال وزارت ارشاد با توجه به هویت ذاتی خود و نیز بعد نظارتی وظایف آن، گاهی تصمیماتی در خصوص رسانه ها مثلا مبنی‌بر توقیف و لغو مجوز اتخاذ می کند که یک روال کاملا مشخص دارد و در قانون هم این مساله برای ما پیش بینی شده و اساسا جزو وظایف ما است.

سخنگوی وزارت ارشاد سپس با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه و دلیلی برای کسب اطلاع از دلایل اتخاذ تصمیات در نهادهایی مانند شورای عالی امنیت ملی و قوه قضاییه نمی‌بیند؛ گفت: اینکه این تصمیم را ما به رسانه‌ها ابلاغ کنیم، خیر اینگونه نبوده و در عین حال ما نسبت به تصمیاتی که به ما ابلاغ می‌شود در چهارچوب قانون عمل و هیچ حرفی در مورد آنها نداریم.

او در مورد خبرهایی که مبنی بر سفر هفته‌ی قبل رئیس جمهور به قم و مذاکره با برخی از مراجع به ویژه در خصوص مسائل فرهنگی شنیده شده است هم بیان کرد: در مورد سفرهای شخص رئیس جمهور به مناطق و استان های مختلف، من در جایگاهی نیستم که اطلاع رسانی کنم و مراکز اطلاع رسانی مورد تایید در این خصوص وجود دارد اما بله من هم تایید می کنم که رئیس دفتر رئیس جمهور و برخی مقامات فرهنگی دیگر برای تبیین مسائل مختلف مربوط به دولت از جمله در حوزه‌های فرهنگی سفری به قم داشتند تا مراجع معظم را در جریان مسائل روز کشور قرار دهند.

نوش‌آبادی همچنین با اشاره به آنچه اطلاعات ناصحیح و کذب ارائه شده از سوی برخی رسانه ها در خصوص مسائل فرهنگی به مراجع، یادآور شد: شخص آقای وزیر هم در برخی موارد به صورت رو در رو و یا مکتوب با آقایان مراجع تبادل نظرهایی دارند و از جمله در موردی که گفته شد تک خوانی زنان صورت گرفته است ایشان مکتوب با مراجع ارتباط گرفت وقویا این موضوع را تکذیب کرد که خوشبختانه شبهه به وجود آمده برای آقایان مرجع هم برطرف شد.

این مقام مسئول در وزات ارشاد در خصوص بودجه بخش فرهنگی و هنر در سال ۱۳۹۴ که آخرین مراحل تصویب را در مجلس طی می کند تاکید کرد: بررسی بودجه دولت همچنان در دستور کار مجلس است و هنوز دو مرحله از کار باقی مانده است؛ این موضوع باید در صحن علنی مطرح و در زمان مقرر نهایی شود. کمیسیون‌های تخصصی نظر خود را در خصوص بودجه بخش فرهنگ داده اند و بررسی آن به پایان رسیده و هم اکنون مشغول بررسی تبصره های بودجه هستند. ما پیش بینی می کنیم علی رقم چالش های کشور و نیز کاهش شدید قیمت نفت، بودجه بخش فرهنگ و هنر نه تنها آسیبی نبیند، بلکه با اهتمام مجلس اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر با یک «رشد احتمالی» مواجه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز