خبرگزاری کار ایران

دبیر کل موقت حزب ندای ایرانیان:

حرکات ‌جمعی در دولت گذشته خدشه‌دار شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۰۱۴

آمار موسسه شفافیت مالی که یک موسسه شاخص در امر تخمین مفاسد اقتصادی در سطح دنیا است، نشان می‌دهد که رشد فساد در دوره احمدی‌نژاد در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است.

دبیر کل موقت حزب ندای ایرانیان اظهار داشت: خدای مهربان را شاکریم که اولین کنگره حزب را مبدل ساخت و توفیق آن را یافتیم که بتوانیم در این برهه از زمان میزبان مدعوین و حضار که از ۳۰ استان کشور در این جمع حضور دارند، باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی در نخستین کنگره حزب ندای ایرانیان با تاکید بر ارتقای سطح عمومی نظام جمهوری اسلامی ابراز داشت: صیانت از منافع ملی، رفع شکاف‌های اجتماعی و کارجمعی و گروهی از مواردی است که می‌تواند نظام جمهوری اسلامی ایران را از حیثعمومی ارتقا ببخشد.

وی ادامه داد: بر این اعتقاد و استواری هستیم که توسعه کشور جز از طریق حرکت جمعی مقدور نیست. به طوری که متاسفانه حرکات دسته‌جمعی در زمان و دولت آقای احمدی‌نژاد کاملاً خدشه‌دار شد و حتی می‌توانیم بگوییم این گونه حرکات تعطیل شد.

دبیر کل موقت حزب ندای ایرانیان با اشاره به درآمد نفت از اول انقلاب تا دوره ۸ساله دولت نهم و دهم بیان داشت: در مورد دولتی که در ۸ساله خود بیش‌ترین درآمد نفت از اول انقلاب تا سال آخرش را هزینه داشته است نمی‌توانیم بگوییم دولت موفقی بوده است. درست است که احزاب در ایران ممکن است اختلافاتی داشته باشند، اما هر چقدر با هم اختلاف داشته باشیم، نمی‌توانیم بگوییم که مراجع قانونی هم با هم اختلاف دارند و آمارشان غلط است. لذا براساس آماری که این مراجع منتشر کرده‌اند، هزینه‌های دولت در هشت سال گذشته با فروش نفت از اول انقلاب برابری می‌کند.

وی با مقایسه دولت اصلاحات و احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: جمع کل درآمد دولت اصلاحات در سال آخر ۱۹۰میلیارد دلار بود اما آقای احمدی‌نژاد در سال اول دولتش قریب به ۲۰ میلیارد دلار بیشتر از دولت اصلاحات نفت فروختند و این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که افزایش قیمت نفت سیر صعودی داشت و در مجموع درآمد نفتی ایشان رقمی معادل ۷۲۰ میلیارد دلار بود. یعنی ایشان بیش از دولت‌های سازندگی و اصلاحات اقدام به فروش نفت کردند.

فراهانی در ادامه در خصوص رشد اقتصادی در دولت اصلاحات تصریح کرد: رشد اقتصادی در دولت اصلاحات قریب به ۶.۳ بود و در زمان دولت نهم و دهم به خصوص در سال‌های آخر رشد اقتصادی زیر صفر را تجربه کردیم و اساساً می‌توانیم بگوییم دولت آقای احمدی‌نژاد یعنی دولت تعطیلی؛ چراکه تورم در زمان دولت سازندگی هم نزدیک به ۶درصد بود و در سال آخر دولت دهم به ۴۰درصد نزدیک شد.

وی در خصوص فساد مالی رخ داده در دولت دهم اشاره کرد: آمار موسسه شفافیت مالی که یک موسسه شاخص در امر تخمین مفاسد اقتصادی در سطح دنیا است، نشان می‌دهد که رشد فساد در دوره احمدی‌نژاد در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده به گونه‌ای که تمام این اطلاعات و آمار از سوی این موسسه منعکس شده و در سال ۲۰۱۲ ایران به یکی از فاسدترین کشورها از حیثاقتصادی تبدیل شده که در آمار این موسسه کاملاً به چشم می‌خورد. به گونه‌ای که شما چندی بعد شاهد بازداشت رئیس ستاد مبارزه با مفاسد در دولت احمدی‌نژاد یعنی محمدرضا رحیمی هستید.

وی در پایان افزود: احمدی‌نژاد مطبوعات را تعطیل کرد تا در غیبت رسانه‌ها و مطبوعات بتواند یکسری از کارها را شکل دهد و به این دلیل بود که می‌خواستند مطبوعات و رسانه‌ها نباشند تا اخبار صحیح را منعکس نکنند و از این منظر است که می‌گویم هرگونه فعالیت منسجم حزبی کشور، خدمت بزرگی به منافع ملی کشور است و باید بدانیم ما در آغاز راه اصلاح‌گرایی هستیم نه در پایان آن که این آرمان را به فضل الهی ادامه خواهیم داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز