خبرگزاری کار ایران

نسرین مصفا در کنگره حزب ندای ایرانیان

حضور زنان در عرصه‌های سیاسی امری غیرقابل انکار است.

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۰۷۹

مشارکت اجتماعی زنان یک ارزش مهم است و در زمینه سیاسی متاثر از یک دیدگاه خاص که سیاست را عرصه مردان مطرح می‌کند و باید بدان نظر داشت.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در حوزه زنان تاکید کرد: در ارتباط با موضوعات مرتبط با زنان در دهه‌های گذشته سوالات کم و پاسخ‌ها زیاد بود و در حال حاضر سوالات زیاد و پاسخ‌ها محدود است که باید در این بین تحلیل درستی ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نسرین مصفا که به عنوان یکی از سخنرانان در پنل نخستین کنگره حزب ندای ایرانیان به ایراد سخنرانی پرداخت، اظهار داشت: مشارکت اجتماعی زنان یک ارزش مهم است و در زمینه سیاسی متاثر از یک دیدگاه خاص که سیاست را عرصه مردان مطرح می‌کند و باید بدان نظر داشت.

وی افزود: هنوز هم با همه تحولاتی که در عرصه ملی و بین‌المللی صورت گرفته حضور زنان در این بین خصوصا مسائل سیاسی امری مهم به حساب می‌آید. به گونه‌ای که زمانی زنی رئیس‌جمهور یا نخست وزیر کشوری می‌شود خبر آن به سرعت در خروجی رسانه‌ها و مطبوعات درج می‌شود که این خود نشان می‌دهد حضور زنان در عرصه‌های سیاسی امری غیرقابل انکار است.

مصفا با اشاره به بحران‌های بین‌المللی و ارتباط‌شان با حضور زنان تصریح کرد: در این بین سوالات زیاد و پاسخ‌ها محدود است؛ به گونه‌ای که مجموع این سوالات نشان می‌دهد که باید به این نکته توجه داشته باشیم که تفاوت زن و مرد چیست. بعضا در بحران بیماری در غرب آفریقا شاهد آن بودیم که بسیاری از مسئولین سازمان‌های مردم نهاد اغلب از جنس زنان بودند و باید بررسی کنیم که حضور زنان چه تاثیری بر این مسائل داشته است. لذا می‌بینیم که حضور و میزان تاثیرگذاری زنان در این بین بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به طرح سوالاتی پیرامون زنان خاطرنشان کرد: به نظر سوالاتی در مورد زنان در این بین وجود دارد که باید در پاسخ به این سوال بگویم نمی‌توان یک ایده اصلی و یک واقعیت تاریخی را نقد کرد؛ چراکه زنان در جامعه حضور دارند و باید نقش آنها منعکس شود و همچنین توجه و فرهنگ توجه به مساله زنان باید حائز اهمیت باشد و از لحاظ اجتماعی زن و مرد باید به موضوع زنان توجه کنند؛ چراکه مشارکت توده و زنان یکی از مهمترین فرایندها در انقلاب، جنگ، فرصت‌های آموزشی و اجتماعی محسوب می‌شوند که این موارد تماما به بحثنیروی انسانی مرتبط می‌شود.

مصفا در پایان با تاکید بر سیاست‌گذاری‌های صحیح و درست در حوزه زنان اظهار کرد: باید در حوزه زنان و امور مرتبط با آنها سیاست‌گذاری‌های صحیح صورت بگیرد تا زندگی زنان و زندگی اجتماعی آنها خدشه‌دار نشود و امیدوارم نقش زنان در جامعه بیشتر شود و در آینده گام‌هایی برای حضور زنان در تمامی مناسبات سیاسی اعم از داخلی و خارجی فراهم شود و باید تاکید کنم به نسل موجود واقعا اعتقاد دارم و می‌بینم که این نسل چگونه می‌خواهد در فعالیت‌ها حضور داشته باشند که البته این موضوعی بسیار امیدبخش مسحوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز