خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه:

سکولارها را متدین نمی‌دانیم / در مدارس‌مان خلاء پرورشی داریم

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۲۸۳

خدا را شکر می‌کنم که رئیس جمهور در کنار ضریح کریمه اهل بیت(ع) گفت نه تحمیل و نه تحقیر و نه تحریم را قبول ندارم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: رهبری تاکید دارند که همه مذاکرات و نتیجه‌ها باید یکجا مشخص شود، چانه‌زنی در رابطه با کلیات و جزئیات جدا وجود نداشته باشد و تحریم‌ها با توجه به این مذاکرات یکجا لغو شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم این هفته نماز جمعه تهران گفت: انسان مومن هم از گناهان کوچک پرهیز دارد و هم از گناهان بزرگ.

وی با اشاره به مسئله مذاکرت هسته‌ای اظهار داشت: امروز مسئله مذاکرات افکار عمومی را در کشور به خود مشغول کرده است و آخرین فراز و فرودهای خودش را طی می‌کند. خدا را شکر می‌کنم که رئیس جمهور در کنار ضریح کریمه اهل بیت(ع) گفت نه تحمیل و نه تحقیر و نه تحریم را قبول ندارم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: رهبر عزیز و بزرگوار در آخرین مطالبی که گفتند اشاره داشتند که غربی‌ها به چانه‌زنی عادت دارند که نمونه آنکه ۶۰ سال است در فلسطین این مذاکرات را دنبال می‌کنند و همچنان اسرائیل به کودک‌کشی و ویران کردن خانه‌ها مشغول است.

صدیقی با تاکید بر اینکه رهبری تاکید دارند که همه مذاکرات و نتیجه‌ها باید یکجا مشخص شود، یادآور شد: چانه‌زنی در رابطه با کلیات و جزئیات جدا وجود نداشته باشد و تحریم‌ها با توجه به این مذاکرات یکجا لغو شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه آنها حق ندارند به موضوعات داخلی ما و اینکه ما چقدر باید غنی‌سازی داشته باشیم دخالت کنند، تصریح کرد: این برخلاف قوانین بین‌المللی است و این نوع موضوعات برعهده آنها نیست که از آنها صحبت می‌کنیم.

مشاور رئیس قوه قضاییه افزود: ما هم باید آب سنگین اراک را داشته باشیم، هم فردو مشغول به کار باشد و هم برای تامین نیازمان غنی‌سازی داشته باشیم و بتوانیم این دستاوردها را حفظ کنیم و این امروز خواست عموم ملت ایران است که نه به عنوان یک مسئله ملی بلکه به عنوان یک مسئله اعتقادی مطرح است و مردم به کمتر از این رضایت نخواهند داد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری در سال گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: همه مسئولان کشوری باید به این مسئله توجه می‌کردند که رهبری در جلسات گوناگون با آنها راه و چاه را نشان داده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: این موضوع باید در راس قدم‌های مسئولین قرار داشته باشد و دولت و مجلس این موضوع را در برنامه‌های خودشان قرار دهند. ما باید اقتصاد بدون اتکا به نفت را تجربه کنیم. باید رونق بازار و تولید ایجاد شود و سیستم مالیاتی در کشور باید تصحیح شود و مردم متشرع ما به عنوان یک وظیفه شرعی مالیات دهند و سیستم ما طوری باشد که نتوانند از آن فرار کنند. از اتکا به منابع زیرزمینی خارج و به سرمایه‌های رو زمینی توجه کنیم و باید به این جوانان و فارغ‌التحصیلان توجه شوند و بتوانند در این مسیر ایفای نقش کنند.

صدیقی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی با کنگره، سیمنار و تیتر روزنامه‌ها ایجاد نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ما به عمل در همه ابعاد نیاز داریم. بلکه باید مدیریت جهادی و جبهه‌ای داشته باشیم وکسی که مرد میدان است وارد شود و این موضوع را به عهده بگیرد و قهرمان این زمینه شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران تاکید کرد: در این مسیر لازم است راهبردهایی برای جذب جوانان و شکوفایی استعداد آنها فراهم شود ما باید به نخبه‌گرایی توجه کنیم و این موضوع به عهده همه عموم جامعه است و نباید یک گروه خاص فکر کند باید میدان‌داری را به عهده داشته باشند.

وی ادامه داد: شهید رجائی و شهید باهنر دو شخص متدین بودند، ما سکولارها را متدین نمی‌دانیم چون که حاکمیت خدا را قبول ندارند. این دین برای زندگی بشر آمده است. این دو فرد متدین و ولایتمدار بودند که امور تربیتی را در مدارس برعهده داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز ما در مدارس‌مان خلاء آموزشی نداریم بلکه خلاء پرورشی داریم، عنوان کرد: یک معلم باید در طرح مسئله نو حرف زدن و الگو بسیار توجه کند. یک جهاد عمومی و همگانی در این مسیر لازم است و باید از مهد کودک شروع شود و حاکمیت خدا را در کتاب‌ها به دانش‌آموزان و فرزندان‌مان بیاموزیم و لازم است در کتاب‌ها تجدید نظر شود.

صدیقی درباره معلمان نیز گفت: آنها بسیار زحمتکش بودند و هیچ‌گاه برای نظام هزینه‌آفرین نبوده‌اند و گاهی اضافه کارهای خود را دیر به دیر می‌گیرند اما امروز باید آنها نقش خود را متعهدانه ایفا کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران درباره مهدکودک‌ها اظهار داشت: مهدکودک‌ها از زیر نظر آموزش و پرورش خارج شده‌اند. گاهی در آنها آهنگ‌ها و رقص‌هایی را می‌بینیم که بسیار برای فرزندان ما تخریب‌گر است. بنابراین امروز باید تعلیم و تربیت از یکدیگر از هم جدا نباشد و باید بتوانیم عزت را به کودکان و جامعه تزریق کنیم.

وی با اشاره به رزمایش سپاه تصریح کرد: این رزمایش بسیار افتخارآفرین بود و این سپاه ما که در جبهه‌ها در کنار نیروهای مسلح افتخارات بسیاری را رقم زده است این رزمایش را در تنگه هرمز و خلیج فارس برگزار کرده است. این سپاه بود که مدیریت جهادی را به عرصه کشور وارد کرد. این سپاه فقط وظیفه حفاظت از مرزها را به عهده ندارد بلکه در داخل کشور نیز پاسدار انقلاب اسلامی بوده است.

مشاور رئیس قوه قضائیه افزود: دراین رزمایش انواع موشک‌ها و پهبادها و… آزمایش شد که به دشمنان پیام داد و به مردم نیز اعلام کرد در آرامش و امنیت هستند و شما مردم نیز باید با سلاح دعایتان دشمن را بزنید.

صدیقی درباره پیام این رزمایش به کشورهای همسایه خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه باید بدانند دیگر امروز لازم نیست برای حفظ امنیت‌شان به بیگانگان توجه کنند بلکه قدرت عظیمی ایجاد شده است که برای آنها آرامش و امنیت را آورده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به مسئله یمن و بحرین نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در یمن مردم به صحنه آمدند و اقدامات و ترفندهای رئیس جمهور سابق این کشور نمی‌تواند انقلاب را خاموش کند زیرا که مردم می‌خواهند حکومت تشکیل و استقلال دیگری مانند ایران را در منطقه رقم بزنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم بحرین نیز امروز می‌خواهند نقشی در صحنه سیاسی خود داشته باشند و رژیم بحرین باید بدانند هر چه فشارها را بیشتر کند عمر خود را کوتاه کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز