خبرگزاری کار ایران

سرتیپ پوردستان در دیدار با وابستگان نظامی:

نیروهای مسلح با سلاح‌های جدید، آماده دفع هرگونه تجاوز هستند

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروهای مسلح ایران بر این باورند که با قدرت ایمان و نیز سلاح‌های متعارف جدید و بومی خود قادر به حفاظت از منافع ملی و دفع مقتدرانه هرگونه تجاوز علیه کشور و تنبیه سخت متجاوزین هستند.

به گزارش ایلنا،امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در دیدار با وابستگان نظامی خارجی مقیم کشورمان که به مناسبت بزرگداشت روز ارتش برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: منطقه غرب آسیا یکی از حساس‌ترین و مهم ترین مناطق جهان است که متأسفانه در حال حاضر بخش‌های قابل توجهی از آن درگیر جنگ‌های نیابتی، فرقه‌ای و افراطی‌گری شده است.

وی افزود: هم‌اکنون در سرزمین‌های شرق و غرب جمهوری اسلامی ایران و در حوزه خلیج فارس با توطئه بیگانگان، افراطی‌گری و اقدامات وحشیانه تروریستی و جنگ‌های نیابتی در حال طرح‌ریزی و اجراست و مجموعه‌‌ای از تروریست‌ها اعم از عناصر افراطی القاعده‌، داعش، جبهه النصره و سایر گروهک‌های تروریستی با تحریک و پشتیبانی بعضی از کشورها و حمایت و هدایت کشورهای به ظاهر طرفدار حقوق بشر برابر سناریوهای ابلاغی از سوی اربابانشان در حال جنایت علیه بشریت هستند.

پوردستان تأکید کرد: تروریسم و افراطی‌گری پدیده‌ای منطقه‌ای نیست که فقط ملت‌ها و دولت‌های منطقه با آن مواجه باشند. امروزه افراطی‌گری و تروریسم یک پدیده و مشکل جهانی است که بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر در پیدایش و به کارگیری آن نقش کلیدی داشته و بعضی از کشورهای منطقه نیز به همان اندازه در تقویت و پشتیبانی از آنها متهم هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نهال تروریسم در بستر تبعیض، بی‌عدالتی و پایمال کردن حقوق ملت‌ها می‌روید و با فرهنگ خشونت رشد می‌کند پس برای ریشه‌کن کردن آن باید عدالت، صلح و دوستی و محترم شمردن حقوق ملت‌ها را توسعه داد و به معنای واقعی حقوق همه انسان‌ها، جوامع و ادیان و مذاهب و فرهنگ‌های بشری را رعایت و از تحریف ادیان الهی برای توجیه دیدگاه‌های خود جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: غرب‌ستیزی رایج در جهان امروز، محصول افراطی‌گری و واکنش به برده‌داری و نژادپرستی دیروز است. همه آنانی که در ایجاد تروریسم و تقویت گروهک‌های تکفیری در عراق، سوریه، لبنان، یمن، افغانستان، پاکستان و سایر کشورهای اسلامی نقش دارند باید بدانند همین تروریست‌های دست‌پروده آنان روزی گریبانشان را خواهند گرفت.

پوردستان اظهار داشت: این واقعیت را گروهک‌های طالبان و القاعده یک دهه قبل در افغانستان به روشنی به همه جهانیان ثابت کردند. تروریست‌هایی که روزی با حلیه و نیرنگ آمریکایی‌ها و با هدف خارج کردن نیروهای شوروی سابق از افغانستان به وجود آمده بودند در اندک زمانی و پس از انجام اولین مأموریت واگذاری از سوی اربابانشان تغییر جهت داده و منافع و پایگاه‌های آمریکا و هم پیمانانش را در سطح منطقه مورد حمله قرار دادند.

وی تأکید کرد: بدیهی است که این داستان در مورد گروهک‌های تروریستی داعش، جبهه النصره، بوکوحرام، تروریست‌های وابسته به القاعده و سایر گروهک‌های تروریستی و تکفیری که امروز در سوریه، عراق، یمن،‌ لبنان و سایر کشورهای اسلامی در حال جنایت علیه بشریت هستند نیز صحت خواهد داشت.

فرمانده نیروی زمین ارتش در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: امروز، کشور مستقل یمن به جرم استقلال‌طلبی، صلح‌خواهی و آزاداندیشی مردم آن کشور توسط تروریست‌های القاعده، عناصر وابسته به رئیس‌جمهور فراری و حامیان دولت مستعفی یمن و به نمایندگی از دشمنان ملت یمن این کشور را مورد حمله قرار داده و تلفات و خسارات فراوانی به آن وارد کرده‌اند.

پوردستان تأکید کرد: در این راستا جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که راهبردهای غلط و زیاده‌خواهی برخی کشورهایی که خود نماینده جامعه جهانی می‌دانند نه تنها کمکی به برقراری صلح و ثبات جهانی و منطقه‌ای نمی‌کند بلکه سیاست‌های اشتباه آنان هر روز آتش جنگی جدید را در منطقه برافروخته خواهد کرد و بحران یمن به جز مصالحه و مذاکره داخلی راهکار دیگری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند با تمام مساعی و ظرفیت‌های خود حاضر به همکاری سازنده و تعامل مبتنی بر احترام متقابل با همه کشورها در جهت حل ریشه‌ای مناشقات منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و آمادگی دارند در مسیر تحکیم و تثبیت صلح و دوستی واقعی در منطقه و جهان تلاش کنند اما ظاهراً برخی از کشورهای مدعی حقوق بشر به دلایل نامشخص به تحقق این مهم تمایل چندانی ندارند.

فرمانده نیروی زمین ارتش تأکید کرد: ملت بزرگ ایران بارها متذکر شده برابر باورهای دینی و اعتقادی نشأت گرفته از آموزه‌های دین مبین اسلام و بر اساس فتوای مرجع عالیقدر و رهبر معظم انقلاب اسلامی با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی مخالف بوده و به کارگیری آنها را نه تنها برای ایران بلکه برای تمامی کشورهای جهان حرام و مغایر با اصول شرافت انسانی دانسته و خواهان جهان و منطقه‌ای عاری از سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌ای است.

پوردستان گفت: قدرت ملی ایران علاوه بر اتکاء به نیروهای مسلح مقتدر خود بر پایه قدرت نرم یعنی فرهنگ کهن و غنی ایرانی اسلامی و تکیه بر دانش و فناوری برگرفته از تلاش دانشمندان و نخبگان کشور استوار است و به هیچ وجه به سلاح‌های نامتعارف نیاز ندارد.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح ایران نیز بر این باورند که با قدرت ایمان و نیز سلاح‌های متعارف جدید و بومی خود قادر به حفاظت از منافع ملی و دفع مقتدرانه هرگونه تجاوز علیه کشور و تنبیه سخت متجاوزین هستند. این موضوع طی هشت سال جنگ تحمیلی صدام علیه کشورمان و نیز در زمین گیر کردن و سرکوب گروهک‌های تکفیری و تروریستی به روشنی به اثبات رسیده است.

پوردستان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مرحله‌ای دیگر از مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه کشورهای 1+5 در حالی سپری شد که استقبال ایران از مذاکرات و پایبندی به مفاد توافق‌نامه‌های هسته‌ای از موضع قدرت و عزت بوده و روی‌آوری ایران به مذاکرات در زمانی صورت گرفته که ایران به چرخه کامل فناوری هسته‌ای دست یافته و این اقدام صرفاً جهت شفاف‌سازی فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و همکاری با جامعه جهانی بوده. انتظار داریم طرف مقابل نیز بر اساس بیانیه صادر شده عمل کرده و به تحریم‌های ظالمانه و نا عادلانه خود علیه ملت ایران پایان دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: پایبندی ایران به مفاد مذاکرات هسته‌ای ژنو متعاقباً بیانیه مشترک لوزان اولاً در راستای وفای به عهد به عنوان یک وظیفه دینی، ملی و انسانی و ثانیاً در راستای اثبات پایبندی و باور خود به ایده جهان عاری از خشونت و سلاح هسته‌ای است.

وی تصریح کرد: امروزه هیچ دولت و ملتی به تنهایی قادر به تأمین کامل منافع و امنیت خود و هم‌پیمانانش نیست و امنیت، رفاه و سعادت کشورها در پرتو همکاری‌های گروهی، منطقه‌ای و بین‌المللی میسر و محقق می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح قدرتمند ایران آمادگی دارند در راستای راهبردهای کلان دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جهت گسترش امنیت و ثبات با نیروهای مسلح کشورهای دوست و هم پیمان همکاری کرده و در جهت دستیابی به صلح و دوستی پایدار تلاش کنند.          

کد خبر : ۲۷۱۷۸۸