خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:

همچنان منتظر دعوتنامه قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده احمدی‌نژاد هستم

نماینده مردم ارومیه گفت: شکایت درخصوص پرونده سفر نیویورک احمدی‌نژاد به همراه تعداد زیادی از اعضای خانواده‌اش و همچین عدم تشکیل شورای گفت‌وگویی دولت و بخش خصوصی توسط دولت نهم و دهم را پیگیری می‌کنم.

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به شکایت‌های مختلف از محمود احمدی‌نژاد و نزدیکان وی، اعلام کرد: من تنها در جریان دو مورد از این شکایت‌ها قرار دارم و اطلاعی از روند بررسی دیگر شکایات ندارم.

وی افزود: یک مورد به شکایت شخصی بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور پیشین درخصوص سفر نیویورک بود که بنابر مستنداتی که در اختیار داریم، آقای احمدی‌نژاد تعداد بسیاری از نزدیکان و اهالی خانواده‌‌اش را با هزینه بیت‌المال به این سفر بردند که البته هنوز ازسوی دادگاه دعوت‌نامه‌ای برای ما برای حضور در دادگاه و طرح شکایت‌مان ارسال نشده‌است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: شکایت دیگر نیز مربوط به تخطی رئیس‌جمهور از مصوبه مجلس شورای اسلامی درخصوص اصل 44 قانون اساسی است که این شکایت ازسوی مجلس طرح شده و در جلسه‌ای که در کمیسیون رسیدگی به این شکایت تشکیل شد، بنده به‌عنوان نماینده جهت پیگیری این پرونده از سوی مجلس شورای اسلامی انتخاب شده‌ام.

قاضی‌پور تشریح کرد: در جریان مجلس هشتم، قانونی توسط نمایندگان درخصوص تسهیل اجرای سیاست‌های اصل 44 و رونق‌گرفتن تولید ملی به تصویب رسید که بر اساس آن لزوم تشکیل شورای گفت‌وگویی دولت و بخش خصوصی به دولت ابلاغ شد تا با برگزاری این شوراها، مشکلات بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و تولید مرتفع شوند که متاسفانه رئیس دولت نهم و دهم از اجرای این مصوبه قانونی سر باز زد و مجلس نیز برای جلوگیری از تکرار چنین تخلفاتی، اقدام به طرح شکایت از رئیس جمهور پیشین نمود.

نماینده مردم ارومیه در پایان خاطرنشان کرد: البته هنوز دعوت‌نامه‌ای ازسوی دادگاه درخصوص هیچ‌کدام از این دو پرونده ارسال نشده و ما کماکان منتظر ارسال دعوت‌نامه‌ایم.

کد خبر : ۲۹۶۸۳۶