خبرگزاری کار ایران

دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار:

تصویب CFT بهانه را از دشمنان گرفت/ به باورهای مردم لطمه زده‌ایم/ اعتراض بازاریان به عملکرد دولت به معنای مخالفت با انقلاب و نظام نیست

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۷۱۰

دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازارگفت: اصناف و بازار ممکن است اعتراضات منطقی به عملکرد دولت و مطالبات به‌حقی داشته باشند اما آن را نباید با اعتراض به انقلاب و اصل نظام مربوط دانست و مخلوط کرد.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره تاثیر نوسانات ارز در بازار گفت: بازار هم بخشی از ملت و نظام است، گرانی ارز و تورمی که ایجاد شده همه جامعه بخصوص بازار را تحت تاثیر قرار داده و به طور طبیعی خسارات زیادی را به بخش تولید وارد کرده است.

وی ادامه داد: تولید به مواد اولیه نیاز دارد و گرانی این مواد، قیمت‌ها را بالا می‌برد علاوه بر آن وقتی ارزش پول کارگران به یک چهارم کاهش می‌یابد، خسارت‌های زیادی را ایجاد کرده و باعث اختلال در امور می‌شود.

کریمی اصفهانی با اشاره به واردات کالا گفت: گرانی و تورمی که وجود دارد قیمت بعضی کالا‌ها را تا حدود چند برابر افزایش داده است و این به طور مستقیم به کل ملت ایران مربوط و باعث نارضایتی می‌شود. این موضوعی است که دولتمردان ما باید به آن توجه کنند چراکه دولت می‌تواند این مساله را مدیریت کند.

وی افزود: دولت به همان دلیلی که خودش در اصلِ مساله گرانی حضور داشته در ارزان کردن آن هم می‌تواند نقش داشته باشد. وقت آن رسیده که دولت این مسائل را مهار کند.

دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه الان قیمت ارز از تب و تاب افتاده است، خاطرنشان کرد: ما فرهنگی را برای مردم به وجود آوردیم که برای حفظ ارزش پولشان، آن را به دلار تبدیل کنند که این خسارت سنگینی بود و فرهنگی بدی است. ما به باورهای مردم لطمه زدیم.

وی عنوان کرد: ملتی که حاضر نبود در ابتدای انقلاب بیشتر از نیاز خود چیزی را داشته باشد امروز همان آدم‌ها کالاها را در انبار خانه‌هایشان احتکار می‌کنند که این بیشترین خسارت به کشور است. 

کریمی اصفهانی گفت: کسانی که دست‌اندرکار هستند و این وضع را به وجود آوردند باید بدانند که عوض کردن باورهای مردم باعث می‌شود که به خواسته‌های نظام، اهداف امام و مقام معظم رهبری لطمه وارد شود.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار داشت: ما اگر در درون کشور نتوانیم امورمان را مدیریت کنیم و مسائل و مشکلاتمان را حل کنیم به طور طبیعی نه تنها در داخل لطمه خواهیم دید بلکه در خارج از مرزها هم لطمه خواهیم خورد.

کریمی اصفهانی در پاسخ به این سوال که " آیا تصویب CFT توانسته پالس مثبتی را به بازار بدهد؟ "، گفت: به نظر می‌رسد حداقل در بدو  امر، تصویب این قانون توانسته تاثیراتی را روی بازار و ارز بگذارد. ما باید اولویت‌بندی کنیم، ممکن است امروز روی این موضوع مقداری مشکل داشته باشیم اما بدانیم که یک بهانه‌ای دست غرب است و غرب کارهایش را برای جدایی با این بهانه توجیه کرده بود، لذا ما با تصویب CFT توانستیم این بهانه را از غرب بگیریم که البته در اجرای آن باید دقت بیشتری داشته باشیم.

وی درباره تلاش دشمنان در به اعتصابات کشاندن بازار هم گفت: بازار از قبل از انقلاب هوشیار بوده و امروز هم هوشیار است بنابراین هیچ مشکلی در مساله بازار نداریم.

دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار افزود: اصناف و بازار ممکن است اعتراضات منطقی به عملکرد دولت و مطالبات به‌حقی داشته باشند اما آن را نباید با اعتراض به انقلاب و اصل نظام مربوط دانست و مخلوط کرد.

وی ادامه داد: بالاخره ممکن است سازمانی مثل دارایی و... فشارهایی بیاورد که این در همه دنیا متداول است اما این به هیچ عنوان نباید تداعی نشود که به نظام معترض هستند.

کریمی اصفهانی گفت:‌ یکی از ویژگی‌های مردم بازار اطاعت و تبعیت از ولایت است، جامعه انجمن‌های اسلامی این کار را نهادینه کرده و خدا را شاکریم که بازار هوشیار است و دشمن را خوب می‌شناسد و می‌داند دشمن برای منافع بازار  برنامه‌ای طراحی نمی‌کند بلکه با اصل نظام و اسلام مخالف است و همیشه طوری طراحی می‌کند که مردم را در مقابل هم قرار دهد و این مردم هم بخشی‌شان بازاری هستند که با هوشیاری این اتفاق نمی‌افتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز