خبرگزاری کار ایران

هاشم‌زاده هریسی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تجلیل از هاشمی، تجلیل از نظام و انقلاب است/بدگویی‌ها و تهمت‌های ناروا را باید کنار بگذاریم / هاشمی برای جلوگیری از ایجاد تشنج، سکوت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۵۰۳

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آقای هاشمی برای جلوگیری از ایجاد تشنج، سکوت کرد تا آرامش حفظ شود و خود را فدای انقلاب کرد و دلیل این عملکرد آیت‌الله هاشمی این بود که نظام محصول کار، خدمات و شکنجه‌هایش بود و نمی‌خواست معیوب شود و از دست برود.

آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار‌ کرد: با وجود شرایط کرونایی، نمی‌توان مراسم سالگرد با شکوهی که در شأن آقای هاشمی باشد، گرفت. از آنجایی که به نظر می‌رسد صدا و سیما سالگرد آیت‌الله هاشمی را آن طور که شایسته است، پوشش نمی‌دهد، بهتر است یاد و خاطر ایشان در فضای مجازی گرامی داشته شود.

وی با بیان اینکه ناسپاسی از بنده خدا، ناسپاسی از خداست، گفت: آقای هاشمی در به نتیجه رسیدن انقلاب و تشکیل نظام اسلامی و تبیین حقوق اساسی نظام، فعالیت فراوان داشتند؛ بعد از حضرت امام از نفرات اول انقلاب بود. 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در رأس مسئولیت‌ها قرار داشت. ایشان به طور اساسی و بی‌شمار به نظام خدمت کرد. سپس مسائلی پیش آمد و هجمه‌ها علیه ایشان آغاز شد و مورد بی‌مهری قرار گرفتند، آن زمان هم ایشان صبر کرد و این صبر نیز خدمت دیگری بود، که نباید از آن غافل شویم.

وی ادامه داد: آقای هاشمی برای جلوگیری از ایجاد تشنج، سکوت کرد تا آرامش حفظ شود و خود را فدای انقلاب کرد و دلیل این عملکرد آیت‌الله هاشمی این بود که نظام محصول کار، خدمات و شکنجه‌هایش بود و نمی‌خواست معیوب شود و از دست برود.

هاشم‌زاده هریسی بیان کرد: انقلاب ما اسلامی بود و منشأ آن روحانیت بود. روحانیت این انقلاب را به وجود آورد اما پس از آن که میان روحانیون اختلاف ایجاد شد، کسانی که در کمین نشسته بودند به جلو آمدند و مشروعیت را به ضد خود تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه تجلیل از آقای هاشمی، تجلیل از نظام و انقلاب است، گفت: ما غیر از تجلیل از یاد و خاطر ایشان کار دیگری از دستمان بر نمی‌آید. بنابراین این تجلیل ضرورت دارد و باید خدا را شاکر بود که چنین انسان وارسته‌ای را برای مبارزه اسلامی فرستاده بود. 

این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بدگویی‌ها و تهمت‌های ناروا را باید کنار بگذاریم و به وحدت جامعه خدشه وارد نکنیم. 

وی اضافه کرد: متأسفانه غرور، ما را در حدی فراگرفته است که اصلا کمبودها را متوجه نمی‌شویم. حجاب رقابت و حسادت و جناح بندی و سیاستمداری به قدری چشم و گوش ما را گرفته است که ما اینها را نمی‌بینیم. در صورتی که اگر با دقت ببینیم، متوجه خواهیم شد که آقای هاشمی امروز به درد نظام، رهبری و انقلاب می‌خورد و با دعوت به اعتدال می‌توانست شرایط را کنترل کند.

هاشم‌زاده هریسی اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی یک سیاستمدار باهوش در عرصه بین‌الملل بود و جامعه بین‌الملل روی حرف‌های ایشان حساب می‌کردند چون اکثراً می‌دانستند که آقای هاشمی تندرو نیست و از تندروی‌ها جلوگیری می‌کند. اگر امروز آقای هاشمی زنده بودند، هم در عرصه بین‌الملل و هم در داخل کشور می‌توانست بسیار به رهبر کمک کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: آیت‌الله هاشمی اگر امروز بودند، تب پیکره نظام را می‌گرفتند و تعدیل می‌کردند و آرامش می‌دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز