خبرگزاری کار ایران

نیک بین در صحن علنی مجلس:

مسئولان حق قطع برق چاه موتورهای کشاورزی را ندارند/سازمان مناطق طبیعی موجب نارضایتی مردم شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۹۷۹

نماینده مردم کاشمر با بیان اینکه سازمان مناطق طبیعی موجب نارضایتی مردم شده است، تاکید کرد: مسئولان حق قطع برق چاه موتورهای کشاورزی را ندارند.

به گزارش ایلنا، جواد نیک‌بین در نشست علنی امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: این چه نوع آیین نامه اجرایی درخصوص امور اراضی و منابع طبیعی در کشور است که به صورت یکپارچه در تمامی مناطق اجرا می شود در حالی که اجرای آیین نامه باید براساس شرایط هر منطقه باشد.  

وی افزود: ساخت و ساز و دیوارکشی باغات در شمال کشور ممنوع است، چرا که محیط زیست آنجا با سایر نقاط کشور از جمله سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی تفاوت دارد. حال چرا مردم را به جان یکدیگر می اندازید؟ منابع طبیعی مردم مناطق کوهستانی شهرستان های کوه‌سرخ، خلیل آباد و بردسکن و کاشمر را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است و خواهشمندم در این خصوص چاره‌ای بیاندیشید. سازمان مناطق طبیعی موجب نارضایتی مردم شده است.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس در ادامه با اشاره به خاموشی چاه موتورها در استان ها و مراکز مختلف کشور گفت: کشور ما دارای اقلیم متفاوتی است، حال چرا در استان های شمالی که آب زیادی وجود دارد، چاه موتورها ۶ ساعت خاموش می شوند، اما در استان‌های کویری و گرم و خشک نیز همین مقدار؟ این چه آیین نامه‌ای است که در این دو منطقه به صورت یکسان انجام می شود؟

وی افزود: مسئولان برای خاموشی چاه موتورها دلیل می آورند که در تابستان برق کم داریم و این چاه موتورها را در مدار آبی ۴ ساعت خاموش می کنیم. از این جهت تذکر می‌دهم اگر حتی یک ساعت هم بخواهند چاه موتورهای کشاورزان را خاموش کنند، زندگی مردم را خاموش کرده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: برای جلوگیری از کاهش یک میلیمتر سفره آب زیرزمینی می خواهند با مردم مبارزه کرده و سفره آنها را جمع کنند، در حالی که باید طرح انتقال آب از جنوب کشور که مصوب این مجلس است و آب را از چابهار به خراسان رضوی و جنوبی منتقل کند تا مشکلات کمبود آب رفع شود. در ماده ۲۷ قانون بهبود مستمر کسب و کارها ذکر شده که مسئولان حق خاموشی چاه موتورها را ندارند.

وی تصریح کرد: مسئولان به جای حل مسائل و مشکلات، صورت مسئله را پاک می کنند! متذکر می‌شوم که اگر قرار باشد مقابل کشاورزان بایستید، آینده کشور بسیار خطرناک خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز