خبرگزاری کار ایران

در نشست مجازی حزب اتحاد ملت مطرح شد؛

میردامادی: برجام دستاورد خوبی در عرصه بین‌المللی بود/ وزارت خارجه می‌تواند در تصمیم‌سازی‌ها نقش فعال داشته باشد/ رمضان‌زاده:ضعف سرمایه از موانع توسعه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۰۲۲

یک کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: با وجود همه اختلاف نظرها برجام دستاورد خوبی برای ما در عرصه بین‌المللی بود؛ هم خواست ما را در موضوع هسته‌ای تامین کرد و هم مشکلات و تقابل‌های بین‌المللی قبل از برجام حل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن میردامادی کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگوی مجازی تحت عنوان «جامعه قدرتمند، دولت توانمند» حزب اتحاد ملت با تاکید بر اینکه  در سیاست خارجی اگر نقاط قوت و ضعف خودمان را بیش از اندازه ببینیم دچار اشتباه می‌شو‌یم، گفت: باید نقاط قوت و ضعف را بررسی کنیم و بر اساس آنها حرکت کنیم. باید بتوانیم به یک سیاست بهینه برسیم و بهترین بهره را ببریم.

وی یادآور شد: با وجود همه اختلاف نظرها برجام دستاورد خوبی برای ما در عرصه بین‌المللی بود؛ هم خواست ما را در موضوع هسته‌ای تامین کرد و هم مشکلات و تقابل‌های بین المللی در قبل از برجام حل شد.

میردامادی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، ادامه داد: اگر همه همکاری‌ها را با ترامپ می‌کردیم باز مشکل‌ها حل نمی‌شد؛ او برای همه از جمله اروپا و دیگر کشورها نیز غیر متعارف بود. اما بعد از اینکه برجام به نتیجه رسید، می‌توانستیم که مسائل سوریه و یمن را جز مسائل ببریم و آن را حل کنیم.

وی با بیان اینکه از فرصت هایی که در گذشته داشتیم استفاده نکردیم و آنها تبدیل به تهدید شد، گفت: ما تنها تصمیم‌گیر نیستیم، اما می‌توانیم در تصمیمات تاثیر گذار باشیم. موافق نیستم که وزارت خارجه در سیاست خارجی فقط مجری است، بلکه می‌تواند در تصمیم سازی حضور فعال داشته باشد و اجرا هم که به عهده آن است. بنابراین نمی‌توان در سیاست خارجی نمی‌توان فقط نقاط قوت را ببینیم و نقاط ضعف را نیز ببینیم.

عبدالله رمضان زاده در ادامه با اشاره ایرادات ساختار حزبی در کشور گفت: تاکید می‌کنم کار حزب اساسی است و شروع یک روندی است که امیدوارم سایر به آن بپردازند، انتقاد من به این حزب این است که توانمند سازی برای جامعه وجود ندارد و خواست دولت مطرح است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب  ادامه داد: مثلا حقوق اقلیت‌ها به هیچ عنوان در برنامه حزب قرار نگرفته است و یا اساسا راه حلی برای کمبود سرمایه اجتماعی مطرح نشده است. 

وی با بیان این‌که ضعف سرمایه از موانع توسعه است و حزب باید برای این معقوله برنامه داشته باشد. چگونگی قدرتمند کردن احزاب قرار نگرفته است. رابطه حزب با تشکیلات صنفی و نهادهای دیگر مطرح نشده است.

در ادامه حسین نورانی نژاد سخنگوی حزب اتحاد ملت، به تشریح برنامه حزب در حوزه سیاست داخلی پرداخت و با بیان اینکه این برنامه در چارچوب یک دولت چهار ساله دیده شده، گفت: سعی کردیم در چارچوب مقدورات جمهوری اسلامی  و با محوریت مولفه‌های امنیت و توسعه برای کشور است، یعنی باید بتواند تمام سرمایه انسانی را بیاورد، این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه هر ایرانی حاکمیت را از آن خودش بداند و برای مشارکت رغبت پیدا کند.

وی افزود: منظور از امنیت فقط حاکمان نیست؛ اتهامی که از اصولگرایان به اصلاح طلب زده می‌شود این است که به امنیت بها نمی‌دهند در حالی که در دولت اصلاحات نوع دیگری از امنیت را ذیل شعار «ایران برای همه ایرانیان» تجریه کردیم. باید یکپارچگی سیاسی را محقق کرد. با توجه به وجود نهادهای موازی پرتعداد که باعث رقابت‌های درون سیستمی، عدم شفافیت و ... می‌شود باید حذف یا ادغام شوند. در این مسیر باید به صورت شفاف به مردم گزارش داده شود و اگر موفق نشویم باید مردم را نسبت به موانع آگاه کنیم که می‌تواند فشار بر دولت را کم کند.

سخنگوی حزب اتحاد ملت موضوع دیگر را تاکید بر انتخابات آزاد دانست و گفت:‌ ما بر انتخابات به عنوان دستاور مشروطیت تاکید داریم. با شاخص‌های انتخابات های‌آزاد فاصله داریم و نظارت استصوابی آن را محدود کرده است؛ سعی می‌کنیم موانعی بر اعمال سلیقه های سیاسی و جناحی در نظارت استصوابی هستیم ایجاد کنیم و اگر نشد نظارت استصوابی را را به رفراندوم بگذاریم.

وی تصریح کرد: رفع تبعیض از اقلیت ها قومی و مذهبی در حدی که در قانون اساسی است اگر تامین شود میتوانیم مشارکت دیگر اقوام و مذاهب را  در مسیر توسعه داشته باشیم.

نورانی نژاد با بیان اینکه گفته می‌شود جامعه مدنی آنقدر قوی نیست که بار مطالبات آزادی خواهانه را به دوش بکشد، اظهار داشت: کماکان به ساخت جامعه مدنی از بالا معتقدیم و اگر دولتی بر سر کار باشد یکی از وظایفش تقویت جامعه مدنی است. یکی از آنها تقویت سندیکا ها و نقش دادن به سمن‌ها است. احزاب را درون جامعه مدنی می‌دانیم و عناوینی تحت عنوان احزاب قدرت طلب و حاکمیتی را قبول نداریم.

وی ادامه داد: دفاع از گردش آزاد اطلاعات و مقابله با فیلترینگ، دولت از همه توان خودش استفاده کند. همچنین پیگیری برای بازگشت روزنامه نگارانی که از کشور خارج شده‌اند با فرمان عفو عمومی انجام شود. ریشه شکل‌گیری رسانه‌های فارسی زبان خارجی به سیاست های غلط داخلی باز می‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز