خبرگزاری کار ایران

فرهنگی در نطق میان دستور:

تعیین کابینه کارآمد رابطه مستقیم با موفقیت دولت آینده دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۰۰۱

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مردم برای حضور پرشکوه در انتخابات علیرغم تمام مشکلات موجود، گفت: به دولت آینده توصیه می‌کنم در انتخاب وزرا اهتمام مناسب داشته باشند چرا که کابینه کارآمد با موفقیت دولت همبستگی مستقیم دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی صبح امروز(سه شنبه، ۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی(ره) و یاران وی و ضمن تشکر از مردم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، گفت: از مردم تبریز، اسکو و آذرشهر نیز قدردانی می کنم که با وجود مشکلات عدیده ای که مخالفان بین المللی جمهوری اسلامی ایران و مدیریت های ناکارآمد داخلی برای قشرهای مختلف مردم به ویژه اقشار ضعیف و متوسط به وجود آورده بودند، این حضور گسترده را داشتند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تبریک به آیت الله رئیسی برای انتخاب به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت ایران، اظهار کرد: علیرغم مشکلات، هجمه ها، کارشکنی ها، تأخیر در رأی گیری ها، وجود کرونا در کشور و فضای سنگین تبلیغاتی در خارج و داخل، ایشان موفق شد یکی از بالاترین آرای منتخبان مرحله اول، اولین دوره ریاست جمهوری خود را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران کسب کند که به وی و مشاورانش توصیه می کنم در انتخاب همکارانشان در دولت جدید اهتمام مناسب را داشته باشند که تعیین وزرا و همکاران مناسب و کارآمد با موفقیت دولت و نیل به اهداف اعلام شده همبستگی مستقیم دارد.

وی در ادامه با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه به دغدغه تأمین آب و برق در کل کشور و به ویژه آذربایجان شرقی و شهر تبریز اشاره و عنوان کرد: آب شرب باید نسبت به سایر مسائل اولویت داشته باشد چرا که شاهد قطعی های غیرمسئولانه از سوی وزارت نیرو هستیم که لازم است استاندار و مسئولان ذیربط در این باره اهتمام لازم را داشته باشند.

فرهنگی ادامه داد: سال گذشته هرچه به وزارت تعاون و مجموعه های سازمان بازنشستگی و تأمین اجتماعی(شستا) درباره بهسازی نیروگاهی تبریز گفتیم که هم از آلایندگی آن به علت مصرف سوخت مازوت در امان باشیم و هم صرفه جویی آب انجام شود، موفق نشدیم حتی تذکر به وزیر نیز نتیجه نداشته و صرفا وعده و وعید داده شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه کارایی و کارآمدی مجلس و برخی از کمیسیون های آن زیر سوال جدی بوده و اهتمامی از سوی مدیریت مجلس برای اصلاح آن وجود ندارد، عنوان کرد: از پیشنهادهای موثر استقبال نمی شود تو لابی گری و ابراز ارادت های مشمئزکننده، فرصت ها را به تهدید تبدیل کرده است.

وی همچنین ضمن تشکر از زحمات مجریان و ناظران انتخابات شوراهای اسلامی، گفت: علیرغم مشکلات موجود در اجرا و نظارت، زحمات فراوانی کشیده شد که امیدوارم در فرصت های محدود باقیمانده، امانت داری، دقت در رسیدگی به اعتراضات و شکایات و تسریع در تعیین تکلیف شوراهای اسلامی در سرلوحه اقدامات مسئولان ذیربط قرار داشته باشد.

فرهنگی در ادامه ضمن این هشدار که در آینده نزدیک، گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و لبنیات و مواد پروتئینی در خطر است، عنوان کرد: اگر این شرایط تداوم داشته باشد، شروع کار دولت جدید با مشکل جدی خواهد بود.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی ادامه داد: قرار بود بهره برداری از خط ریلی میانه-تبریز تا ایستگاه خاوران انجام شود که با تسریع در این بهره برداری یکی از انتظارات مردم آذربایجان محقق می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان نسبت به داشتن دولتی توانمند، کارآمد و تحقق سازی خواسته بزرگ ملت ایران در رسیدن به افق های روشن در مدیریت کشور ابراز امیدواری کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز