خبرگزاری کار ایران

نوباوه در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

اگر این مجلس و این دولت جوانگرایی را محقق نکند چه کسی این کار را انجام دهد؟/ هجمه‌ها علیه باغگلی ساماندهی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۲۶۱

نماینده تهران در مجلس، گفت: ‌عملیات بسیار گسترده‌ای علیه باغگلی آغاز شده برخی از این هجمه‌ها ساماندهی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نوباوه در جلسه صحن علنی امروز مجلس و در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش طی سخنانی گفت: عزیزانی که تاکنون صحبت کردند چه موافق و چه مخالف بر سر یک مساله صد در صد توافق داشتند و دارند؛  اینکه وضعیت وزارت آموزش و پرورش ناخوشایند و نابسامان است که البته این یافته جدیدی نیست.

وی با نشان دادن گزارشی از مشکلات آموزش و پرورش متعلق به سال ۱۳۲۸ ادامه داد: ۷۲ سال قبل تاکنون این مشکلات وجود داشته است و هر کسی که بررسی می‌کند، می‌گوید مشکلات آموزش و پرورش همانی است که بود. 

نوباوه در ادامه بیان کرد: اصل مشکل این است که کلیه برنامه‌هایی که در وزارت آموزش و پرورش اجرایی شده تحول‌محور نبوده است. حال باید ببینیم آموزش و پرورش دچار چه نقیصه‌ای بود که این برنامه‌ها در آن تحول‌بخش نبوده است؟

وی افزود: اگر آقای نجفی را از میان وزرای آموزش و پرورش بعد از انقلاب حذف کنند برای هر وزیر تنها دو سال فرصت وجود داشته است. ما در سال ۹۲ پانزده هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش را تصویب کردیم و این رقم اکنون بیش صد و ده هزار میلیارد است یعنی افزایش بیش از ۷۰۰ درصدی اما چرا مشکلات حل نشده است؟ به این علت که اساساً مشکل آموزش و پرورش صرفا معیشت نیست.

نماینده تهران در مجلس همچنین اظهار داشت: اشاره می‌شود ایشان جوان است، در حالیکه میانگین سن کابینه ۵۲ سال است و ایشان ۴۱ سال دارد اما در برخی کشورهای اروپایی سن کابینه ۳۵ سال است. رهبری فرمودند نسل چهارم بیاید اگر نسل چهارم امثال ایشان نیست پس چه کسانی هستند؟

وی افزود: آقای دلخوش بحث مهدکودک‌ها را شوخی کرده است، بنده هم مهدکودک داشتم و توسط همسرم اداره می‌شد اینطور نیست که مهدکودک فقط توسط خانم‌ها اداره شود.

نوباوه در بخش دیگر سخنان خود گفت: آیا سند ۲۰۳۰ در همین وزارت‌خانه اجرایی نشد؟ آیا سند تحول ۴۰ سال بر زمین نمانده است؟ آیا پول‌های صندوق ذخیره فرهنگیان توسط عوامل داخل و خارج همین مجموعه به یغما نرفت؟ ما باید به این توجه داشته باشیم که اگرچه تجربه مهم است اما آنچه کار را پیش می برد قطعا برنامه است.

وی افزود: یک مساله‌ای که من اینجا با آقای باغگلی مطرح کردم در خصوص کمیسیون ایشان گفتند در جلسه کمیسیون ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه نمایندگان صحبت کردند و ۲۰ دقیقه به من فرصت دادند در این ۲۰ دقیقه می‌شود برنامه تحول ارائه کرد؟

نماینده تهران، خاطرنشان کرد: عملیات بسیار گسترده‌ای علیه ایشان آغاز شده برخی از این هجمه‌ها ساماندهی شده بوده است. حضرت آقا این همه می‌گویند جوان اگر این مجلس با این شاکله و این دولت انقلابی نتواند این کار را محقق کند، چه کسی می‌تواند این کار را به سرانجام برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز