خبرگزاری کار ایران

علیپور در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی:

«اسماعیلی» را برای وزارت فرهنگ و ارشاد مناسب نمی‌دانم/ حمایت از هنرمندان و تولیدگران عرصه فرهنگی باید راهکار مؤثر داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۹۰۷

نماینده ماکو و چالدران در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی چه تدابیری برای حل مشکلات اندیشده‌اند؟ من برنامه عملی خوبی از ایشان ندیدم. انتظار داریم در صحبت‌هایشان دغدغه‌های ما را بر طرف کنند و برنامه‌های عملی خود را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علیپور در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: موافق کلی برنامه‌های آقای رئیسی بودم. فرهنگ از جمله دغدغه‌هایی است که مقام معظم رهبری می‌فرماید که گاهی ممکن است نصفِ شب هم از خواب بیدار شود و به درگاه پروردگار تضرّع کند. فرهنگ مثل هواست، اگر آلوده باشد به سلامت انسان آسیب می‌زند. تهاجم ممکن است به شکل اقتصادی، سیاسی و نظامی باشد. از چندین سال قبل رهبری شبیخون فرهنگی را مطرح می‌کنند و ملت ایران از سال‌ها قبل مورد تاخت و تاز تهاجم فرهنگی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره بر اولویت فرهنگی و اقتصادی تأکید کردند و با چالش‌های زیادی مواجه هستیم. از خانم شریعتی و حجت‌الاسلام تقوی تشکر می‌کنم که به خوبی به اهمیت این حوزه پرداختند. اگر امروز من به عنوان مخالف ثبت‌نام کردم، صرفاً به دلیل مشکلات ما در این حوزه است.

نماینده ماکو و چالدران در مجلس بیان کرد: همانگونه که از نام وزارت فرهنگ و ارشاد بر می‌آید این وزارتخانه از دو بخش تشکیل شده است؛ هم در بخش‌های فرهنگی و مطبوعات فردی باید در این جایگاه قرار بگیرد که از عهده این مسئولیت بربیاید.

وی ادامه داد: آقای اسماعیلی را برای این وزارتخانه مناسب نمی‌دانم. ایشان چالش‌های فرهنگی که ما با آنها مواجهیم را در برنامه‌های خود آورده‌اند اما با شیوع کرونا عرصه فرهنگی کشور که از طریق فعالیت‌های فرهنگی امرار معاش‌شان می‌گذرد در طول این دو سال با مشکل جدی مواجه شده است. سینماهای ما به کلی تعطیل شده و این شرایط موجب پراهمیت‌تر شدن این حوزه شده است. وزیر پیشنهادی چه تدابیری اندیشده‌اند؟ من برنامه عملی خوبی ندیدم. انتظار داریم در صحبت‌هایشان این دغدغه‌های ما را بر طرف کنند و برنامه‌های عملی خود را ارائه دهند.

علیپور گفت: شورای فرهنگی عمومی که در همه استان‌ها و شهرها تشکیل می‌شود، محلی است که باید ما زندگی سبک اسلامی را گسترش دهیم. از آقای اسماعیلی انتظار داریم به شورای فرهنگ عمومی توجه جدی داشته باشند. ما در حال حاضر در حوزه تأمین و تهیه کاغذ و تیراژ و مجوز مشکل جدی داریم که ایشان باید به خوبی مدیریت کنند و به صورت متوازن و عادلانه در اختیار استان‌ها و شهرستان‌ها قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: با بی‌توجهی مسئولان گذشته پروژه‌های مرکز استان را نیمه تمام داریم. از وزیر پیشنهادی انتظار داریم که توجه جدی و اقدام عملی برای سامان دادن به این موضوع کند. بالاخص در جهت رفع مشکلات اصحاب رسانه؛ حمایت از هنرمندان و تولیدگران عرصه فرهنگی باید راهکار مؤثر داشته باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز