خبرگزاری کار ایران

رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا:

سردار سلیمانی و سرلشکر فیروزآبادی حائز همه مراتب ولایتمداری بودند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۸۴۲

رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا در مراسم چهلمین روز درگذشت سرلشکر فیروزآبادی گفت: ولایتمداری دارای پنج مرتبه "شناخت"، "ولایت باوری"، "عشق به ولایت"، "ولایت یاوری" و "مجری فرامین ولایت بودن" است که شهید سردار سلیمانی و سرلشکر فیروزآبادی حائز همه مراتب ولایتمداری بودند.

به گزارش ایلنا، «حجت‌الاسلام والمسلیمین علی سعیدی شاهرودی» روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی که در مسجد خرمشهر موزه انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: مرحوم فیروزآبادی همواره به ولایت و رهبری وفادار بود. از ستاد کل نیروهای مسلح تشکر می‌کنم که خدمات این شخصیت ولایتمدار را ارج نهاده‌اند و درگذشت او را گرامی داشته‌اند.

سعیدی شاهرودی افزود: در فرهنگ اسلامی برخی مفاهیم دارای مراتبی است. مثلا ایمان، تقوا و ولایت و ولایتمداری داری مراتبی دارند. برای ولایتمداری ۵ مرتبه وجود دارد. مرتبه اول شناخت و فهم درست از مفهوم ولایت است. وقتی کسی خدا را شناخت و ربوبیت تکوینی و تشریعی او را پذیرفت، برایش این پرسش مطرح می‌شود که در ادامه ربوبیت پروردگار چه باید کرد و اداره جهان چگونه خواهد بود. شرایط تصدی مسئولیت خلیفه‌الله چیست.

وی ادامه داد: به همین دلیل بلافاصله پس از شناخت خدا و ربوبیت تکوینی و تشریعی، بحث "شناخت شرایط ولایت" و  ولی خدا مطرح می‌شود. دومین مرحله "ولایت باوری" است. اگر باور و ایمان نبود، مراحل بعدی به وجود نمی‌آید. مشکل بسیاری از افراد یا عدم شناخت یا باور و ایمان نداشتن به ولایت است. شیطان توحید و ربوبیت تکوینی را قبول داشت اما ربوبیت تشریعی را نپذیرفت. اختلاف بین فرزندان انبیا مانند فرزندان حضرت آدم، نوح و یعقوب هم به دلیل نداشتن باور و ایمان آنها به ولایت بود نه ربوبیت.

رییس دفتر عقیدتی و سیاسی رهبر انقلاب با بیان اینکه مرحله سوم از مراتب ولایت‌مداری "عشق به ولایت" است، یادآور شد: ولایت تشریعی استمرار دارد و مشکل برخی از مذاهب اسلامی این است که ولایت تشریعی را فقط تا پیامبر اسلام (ص) قبول دارند، در حالی که نمی‌شود ادامه امور امت اسلام را موقف کرد و امری جاری تا ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) است. گرچه رسول الله (ص)، حضرت علی (ع)، ائمه و ولی فقیه از حیث درجات و مراتب شرایط خاص خود را دارند اما  اصل ولایت توقف ندارد.

حجت‌الاسلام والمسسلمین سعیدی چهارمین مرحله از مراتب ولایتمداری را "ولایت یاوری" برشمرد و بیان کرد: در این مرحله شخص خود را یاور ولایت می‌داند و برای تحقق آرمان‌های ولایت تلاش و جهد می‌کند. آنچه باعث استحکام و استمرار نظام شده است، ولایت یاوری و حضور عاشقان ولایت در تمام عرصه‌ها است.

وی گفت: پنجمین مرتبه ولایتمداری و اوج آن است. در مرحله انسان ولایتمدار تمام وجودش را در خدمت اجرای فرامین ولی خود قرار می‌دهد. ما از این افراد در طول انقلاب کم نداشتیم. شهید سردار قاسم سلیمانی نمونه بارز یک ولایت مدار بود. یکی از کسانی دارای همه مراحل و مراتب ولایت مداری بود، مرحوم سرلشکر فیروزآبادی بود. او از قبل از انقلاب و در دوران دانشجویی به ولایت پیوستند و تا زمان درگذشت در این راه ثابت قدم بود و هیچ فراز و نشیبی در ولایتمداری نداشت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز