خبرگزاری کار ایران

ویس‌کرمی در گفت‌وگو با ایلنا:

نباید برای بازگشایی مدارس عجله کرد/ پس از تکمیل چرخه واکسیناسیون و سنجش اثرگذاری آن، می‌توان بازگشایی را از شهرهای کوچک آغاز کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۷۵۸

عضو کمیسیون آموزش مجلس درخصوص بازگشایی مدارس گفت: در شرایط کنونی بازگشایی مدارس به ویژه در شهرهای بزرگ و محیط‌های بزرگ که در آن‌ها جنب و جوش و تماس بین افراد بیشتر می‌شود خیلی به صلاح و علمی نیست و نباید برای بازگشایی عجله کرد.

مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با بازگشایی مدارس از ابتدای آبان‌ماه با توجه به اینکه واکسیناسیون هنوز کامل نشده و از نتایج آن هم اطمینان قطعی حتی برای بزرگسالان به وجود نیامده است، گفت: با توجه به جهش‌ها و تغییراتی که ویروس کرونا دارد که حتی هرگونه پیش‌بینی و اطمینان خاطر نسبت به این ویروس را برای جامعه علمی هم با چالش مواجه کرده است، من فکر می‌کنم تا وقتی که یک اطمینانی از ایمنی مردم حاصل نشود، بازگشایی مدارس به معنای وسیع مقدور نیست و فکر نمی‌کنم نگاه کسی این باشد.

وی با بیان اینکه نباید برای بازگشایی عجله کرد، خاطرنشان کرد: من به عنوان یک پزشک عرض می‌کنم که به عقیده من حداقل در شرایط کنونی بازگشایی مدارس به ویژه در شهرهای بزرگ و محیط‌های بزرگ که در آن‌ها جنب و جوش و تماس بین افراد بیشتر می‌شود خیلی به صلاح و علمی نیست و نباید برای بازگشایی عجله کرد.

ویس کرمی همچنین تصریح کرد: باید ابتدا واکسیناسیون در بین همان ۷۰-۸۰ درصدی که گفته می‌شود انجام شود، بعد ما آمار مرگ و میر و ابتلا را دقیق بسنجیم و برآورد علمی بکنیم که چه اندازه اثرگذار و اطمینان‌بخش بوده است. پس از آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی می‌توان بازگشایی‌ها را از شهرهای کوچک با جمعیت کمتر آغاز کرد و بعد مرحله به مرحله به شهرهای بزرگتر برسیم. به عقیده من اگر واقع‌بین باشیم، اکنون نمی‌توانیم مدارس را بازگشایی کنیم.

وی همچنین درخصوص احتمال آغاز پیک جدید در آبان و احتمال بازگشایی مدارس در این ماه، تاکید کرد: حتی اگر در آبان پیک هم نباشد هنوز آن اطمینان برای مردم حاصل نشده است که بتوانیم بازگشایی انجام دهیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز