خبرگزاری کار ایران

تاکید آیات عظام نوری همدانی و علوی گرگانی بر ضرورت حفظ حرمت مرجعیت

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۶۱۸

آیات عظام حسین نوری همدانی و سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید با صدور پیام‌های جداگانه‌ای بر ضرورت حفظ حرمت مرجعیت شیعه تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، در پیام این مرجع تقلید آمده‌است: اخباری درروزهای اخیر مبنی براهانت به ساحت مقدس مرجعیت شیعه صورت پذیرفت که مایه تأسف است.

پیام حاکیست: نظام اسلامی و ولایی مولود حوزه بوده‌است و حفظ آن واجب و لازم است، حفظ آن علاوه بر تقویت نیازمند تذکرات نیز است تا از انحراف در آن جلوگیری شود.

پیام ادامه یافته‌است: مردم بر اساس اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله) و رهایی از استکبار و حل مشکلات در زمینه های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی انقلاب نمودند و در طول تاریخ مراجع تقلید مدافع اسلام و فرهنگ اهلبیت (علیهم السلام) و مردم بوده‌اند و حصن حصین اسلام و انقلاب می‌باشد، تذکرات حضرت آیت الله  آقای صافی (دامت برکاته) در دیدار یکی ازمسئولان از همین جهت بوده‌است.

در پایان این پیام تاکید شده‌است: اینجانب با آشنایی نزدیک به هشتاد سال آنچه ازمواضع ایشان دیدم فقط برای رضایت خدای متعال وحضرات معصومین (علیهم السلام) و دفاع از انقلاب و مردم بوده است وخود شاهد عنایت خاص امام راحل (رحمت‌ الله علیه) نسبت به معظم‌له بوده‌ام، ایشان همیشه مؤید نظام بوده است و خدمات فراوانی نیز به انقلاب داشته‌اند. براین اساس باید توجه داشت هرگونه بی حرمتی به ساحت مرجعیت شیعه محکوم است. عزت و سربلندی اسلام و انقلاب و حوزه‌های علمیه را از خداوند متعال خواستارم.

تاکید آیت الله علوی گرگانی بر حفظ حرمت مرجعیت شیعه

در پیام آیت الله علوی‌گرگانی نیز آمده‌است: اتفاقات چند روز اخیر در نقد صریح و غیر محترمانه فرمایشات دلسوزانه شیخ المراجع حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی حفظه‌الله و دفاع مراجع، بزرگان، اساتید، علما و فضلای حوزه همچنین سخنان مسئولین نظام تماما حکایت از آگاهی آنان از جایگاه رفیع مرجعیت و ضرورت حفظ حرمت این جایگاه در میان مردم دارد.

پیام حاکی است: اینجانب نیز بر اهمیت حفظ قداست این جایگاه تأکید داشته و از قلم به دستان و نظریه پردازان میخواهم در نقدهای خود جانب ادب و متانت را رعایت کرده و اجازه ایجاد تفرقه و غفلت در جامعه را ندهند.

پیام ادامه یافته‌است: امید است خداوند مسیر عزت و عظمت این کشور ورفع مشکلات مردم را زیر سایه لطف و عنایت امام زمان علیه السلام هموار گرداند.

گفتنی است در پی سخنان اخیر آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید مقیم قم در خصوص گرانی و روابط خارجی، یادداشتی در یکی از تارنماهای خبری منتشر شد که تعابیر متفاوتی از جمله «تحلیل سراپا غلط» را درباره آن بکار برده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز