خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در پاسخ به ایلنا:

درخصوص برگزاری تجمعات، فضای تعامل بین وزارت کشور و مجلس در حال شکل‌گیری است/ دولت می‌خواهد فضای آرام و شادابی را برای احزاب فراهم کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۲۸۲

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: دولت سیزدهم تاکید دارد که فضای آرام و شادابی را برای احزاب فراهم کند و این مهم برای وزارت کشور در اولویت قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن اسلامی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره جلسه امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب  گفت: تقاضای تاسیس حزب همدلی و توسعه ملی در جلسه امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت، کمیسیون با فعالیت این حزب در سطح و گستره استانی با تغییر عنوان موافقت کرد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ادامه داد: تقاضای تاسیس حزب معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی در جلسه کمیسیون مطرح شد که کمیسیون با فعالیت این حزب با تغییر گستره و عنوان موافقت کرد.

وی ادامه داد: گزارش برگزاری مجمع عمومی مجمع نیروهای خط امام در جلسه کمیسیون طرح و مورد تایید قرار گرفت.

اسلامی افزود: گزارش مجمع عمومی انجمن اسلامی دانشگاهیان اصفهان طرح شد که مورد تایید قرار گرفت و همچین بر اساس مواد قانونی ۱۸ و ۱۹ قانون احزاب، مقرر شد دبیرخانه کمیسیون نسبت به اعمال فرایند رصد، پایش و نظارت مستمر در خصوص عمل به مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در حیطه احزاب ملی استانی اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم تاکید دارد که فضای آرام و شادابی را برای احزاب فراهم کند و این مهم برای وزارت کشور در اولویت قرار می‌گیرد.

اسلامی گفت: هرچه ما پایبند به قوانین باشیم، رابطه بهتری را با احزاب خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره تجمعات معلمان و نحوه برخورد با آنها و اینکه چرا اساسا نتوانسته ایم در مورد برگزاری تجمعات به رویه واحدی برسیم، گفت: درخصوص برگزاری تجمعات فضای تعامل بین وزارت کشور و مجلس  در حال شکل‌گیری است. در همین خصوص مجلس در حال کار کارشناسی است و هنوز به جمع‌بندی نرسیده است. مجلس قانون جامعی را در دستور کار قرار داده است و این مسأله در کارگروه مشترک بین مجلس و وزارت کشور در حال بررسی است.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز