خبرگزاری کار ایران

عسگری در تذکر شفاهی:

برنامه پروازی منظم تهران- دمشق و بالعکس برقرار شود تا تجار با مشکل مواجه نشوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۷۷۰

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: دولت از اکنون باید برای جلوگیری از قطعی گسترده آب در استان البرز طی تابستان سال آینده اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش ایلنا، مهدی عسگری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: از دولت به جهت اصلاحات در لایحه بودجه ۱۴۰۱ و کاهش هزینه های جاری و ایجاد صندوق توسعه استان ها که مازاد درآمدهای هر استان به آن باز می گردد تشکر می کنم.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درخواست داریم برای سال جاری نیز این تکلیف قانونی توسط دولت انجام شود، استان البرز تاکنون۱۱۶ درصد از منابع درآمدی خود را محقق کرده و باید مازاد آن به خود استان بازگردد که تاکنون این موضوع محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه موانعی بر سر راه گسترش روابط اقتصادی ایران و سوریه وجود دارد و یکی از آن ها که قابل حل می باشد ایجاد برنامه پروازی منظم تهران- دمشق و بالعکس است تا تجار با مشکل مواجه نشوند، ادامه داد: در کشور سوریه از کرونا و پروتکل های WHO که تحت سیطره پنتاگون است خبری نیست.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه طرح شفافیت به صورت جدی از سوی مردم مطالبه می شود، هیات رئیسه این موضوع را در دستورکار قرار دهد، عنوان کرد: کلانشهرها با آلودگی هوا درگیر هستند، استان البرز در طول سال هیچ روزی هوای پاک نداشته است. این موضوع برای مردم سخت شده و باید دولت با توجه به چند وجهی بودن آن ستادی را تشکیل دهد.

عسگری گفت: باید به نیروگاه منتظر القائم فردیس که آلودگی و مصرف آب فراوانی دارد و از بهره وری کافی برخوردار نیست رسیدگی شود. نیروگاه شهید رجایی که از سوخت مازوت استفاده می کند و همچنین ترافیک سنگین اتوبان تهران- کرج- قزوین آلودگی هوای کرج را تشدید می کند.

این نماینده مردم در مجلس افزود: دولت باید از اکنون برای رفع مشکل کمبود کیفی و کمی آب در استان البرز تدابیر لازم را اتخاذ کند تا برای سال آینده قطعی آب گسترده در تابستان تکرار نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز