خبرگزاری کار ایران

تا ساعاتی دیگر؛

هفدهمین اجلاس فوق‌العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی آغاز به کار خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۳۷۴

هفدهمین اجلاس فوق‌العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی تا ساعاتی دیگر در پاکستان آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، هفدهمین نشست اضطراری وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی امروز (یکشنبه)، با دستور کار تحولات افغانستان و با حضور حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان کار خود را در اسلام آباد آغاز می‌کند.  

امیرعبداللهیان شب گذشته و در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد در خصوص اهداف این سفر گفت: جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس مواضعش در خصوص آینده افغانستان را به صراحت اعلام خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما همچنان برای تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان تلاش می‌کنیم و همه طرف‌ها را تشویق می‌کنیم که این هدف مهم محقق شود. تشکیل دولت فراگیر در افغانستان به برقراری ثبات سیاسی و امنیتی در این کشور کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم افغانستان در شرایط سختی به سر می‌برند و در آستانه سرما نیازمند کمک‌های زیادی هستند، تاکید کرد: یکی از اهداف اجلاس حمایت از مردم افغانستان در این شرایط سخت خواهد بود.

موضوع سرما و نبود سوخت، غذا و دارو در این کشور و هشدار وقوع فاجعه انسانی، برگزاری چنین نشست و هم اندیشی میان کشورهای مسلمان را بیش از هر زمان دیگری از تاریخ سقوط این کشور به دست نیروهای طالبان ضروری می‌نمود. 

همین مساله نیز موجب شد تا جمهوری اسلامی ایران همزمان با ایستادگی بر موضع خود در خصوص تشکیل دولت فراگیر در افغانستان، اقدام به ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور کرده و تاکنون چندین پرواز حامل غذا و دارو ایران را به مقصد شهرهای مختلف افغانستان ترک کرده‌اند. 

ایران همچنین در زمان وقوع دو حمله تروریستی به مساجد شیعیان افغانستان نیز محموله‌هایی را برای کمک ارسال و برخی زخمی‌های این حوادث را به منظور درمان به کشور آورده بود.

جمهوری اسلامی ایران در زمان سقوط یک به یک شهرهای افغانستان نیز به منظور حفظ روابط مردمی و اعلام همبستگی با مردم این کشور از تعطیل کردن اماکن دیپلماتیک خود امتناع کرده و تا امروز نیز این اماکن را فعال نگه داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز