خبرگزاری کار ایران

فرزانه در نطق میان دستور:

ایجاد سازو کارهای چانه زنی در بودجه، کشور را دچار مشکل کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۶۰۰

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: آقای رئیس جمهور آنچه که کشور را دچار مشکل کرده و استان ها را باهم درگیر کرده است، دخالت عالی مقامان اجرایی و ایجاد سازو کارهای چانه زنی در بودجه ها است.

به گزارش ایلنا، ولی الله فرزانه در نشست علنی امروز (یکشنبه ۵ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: قبل از اینکه نکاتی را یادآوری کنم باید خدمت حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور محترم عرض کنم که قبل از اعلام آمادگی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری شبکه عظیمی از نمایندگان در حمایت از جنابعالی شکل گرفت قطعا انتظار نداریم که تسلیم مجلس باشید اما انتظار داریم از این شبکه عظیم که با کف مشکلات مردم آشنا هستند تحت عنوان مشاورین امین استفاده کنید، آرزوی همه نمایندگان موفقیت جنابعالی است که در مجموع موفقیت نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده نور و محمودآباد در مجلس ادامه داد: رئیس‌جمهور آنچه که کشور را دچار مشکل کرده است و استان ها را باهم درگیر کرده است دخالت عالی مقامان اجرایی و ایجاد سازو کارهای چانه زنی در بودجه ها است باید به عرض برسانم که مکانیسم بودجه سال ۱۴۰۱ به نحوی که قدرت چانه زنی را چند برابر کرده است. متاسفانه ارتقا میانگین شاخص ها در تهیه و تنظیم بودجه به ویژه بودجه سال ۱۴۰۱ جایگاهی ندارد.

وی بیان کرد: رئیس‌جمهور از وزیر نیرو بپرسید که میانگین شاخص مهار آبهای سطحی در کشور چه میزان است و در مازندران پر آب چه میزان؟ لطفا از وزیر جهادکشاورزی بپرسید که میانگین شاخص شبکه های آبیاری نوین در اراضی آبی کشاورزی در کشور چه میزان است و در مازندران چه میزان؟ آقای رئیس جمهور لوله های آب آشامیدنی روستای مازندران و حوزه انتخابیه ام نور و محمودآباد مربوط به دوران فعالیت جهادسازندگی است و فرسوده شده و لوله های آب آشامیدنی برخی از شهرهای استان مازندران و حوزه انتخابیه ام نور و محمودآباد خالی از آب آشامیدنی است.

این نماینده مجلس مطرح کرد: صرفا چون لوله های آب آشامیدنی آن هم فرسوده داریم و از مزایای بارندگی مناسب برخورداریم در لیست شهرهای و روستاهای دارای تنش های آبی قرار نداریم. آیا باورتان می شود که در مازندران پر آب با تانکر و دبه آب جابجا کنیم؟ آقای رئیس جمهور به علت هجم بی رویه و بی برنامه سرریز جمعیت تهران و سایر استان ها به شهرستان های نور و محمودآباد اولین ساحلی از پایتخت کشور جاده های این شهرستان دیگر پاسخگو نیستند، جاده های آمل و بخش ساحلی سرخرود از شهرستان محمودآباد به جاده مرگ معروف شد.

فرزانه در ادامه اظهار داشت: جاده نور به چمستان و چمستان به آمل که می تواند نقش کنارگذر را ایفا کند و همچنین از منظر پدافند غیرعالم حائز اهمیت است و دارای ردیف بودجه است اما متاسفانه به علت کمبود بودجه و بی توجهی رها شده است و سالانه جوانان زیادی در این جاده جان عزیزشان را از دست می دهند و جاده مرگ تبدیل شده است.

وی گفت: آقای رئیس جمهور در سال های اخیر به جای اعتبارات نقدی از اسناد و اوراق در خزانه استفاده می شود و به همین دلیل پیمانکاران در تشریفات مناقصه با ارقام بالا شرکت می کنند که دستگاه های نظارتی نمی پذیرند لذا بسیاری از پروژه ها با داشتن اعتبار همچنان غیرفعال هستند.

این نماینده اظهار داشت: در یکی از پروژه های حوزه انتخابیه ام به نام پل عبدل آباداز بخش شبستان شهرستان نور ۳ تا ۴ بار تشریفات مناقصه انجام می شود ولی به علت ارقام بالا برنده اعلام نمی شود و در صورت تخریب این پل ارتباط مردم روستاهای اطراف با مرکز بخش و شهرستان نور قطع می شود. انتظار است دستور دهید تا دستگاه های ذی ربط برای این معضل راهکار مناسبی اتخاذ کنند.

نماینده مردم نور و محمودآباد بیان کرد: آقای رئیس جمهور آیا می دانید که حدود ۴۰ درصد جمعیت بیکار مازندران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند، ممنوعیت استقرار صنایع در دهه اول انقلاب موجب شده که صنایع بزرگ در استان شکل نگیرد، از طرفی هم برای توسعه کشاورزی مازندران سرمایه گذاری لازم صورت نگرفته است و کشاورزی مازندران توسعه نیافته باقی ماند و فارغ التحصیلان رشته کشاورزی به علت درآمدزا نبودن تمایلی به شغل کشاورزی ندارند.

وی افزود: آقای رئیس جمهور آیا می دانید که حدود ۲۵ درصد از درآمد مردم مازندران از محل کشاورزی تامین می شود و مردم با زمین فروشی زندگی روزانه خود را می گذارنند ، حال در دهه های آینده فقر مطلق به سراغ مردم این استان بیاید برای این خطر چاره اندیشی کنید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد:  آقای رئیس جمهور می دانم که این مشکل مربوط به ۵ ماه اخیر نیست اما چون به دنبال عدالت و پیشرفت هستید خواستم با مشکلات آشنا باشید تا راه گذشتگان را طی نکنید و به داد این مردم برسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز