خبرگزاری کار ایران

دیدار رایزن فرهنگی ایران در لبنان با رهبر ارامنه حوزه سیلیسی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۰۷۸

رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان، در آستانه حلول سال نوی مسیحی، با جاثلیق آرام کشیشیان، رهبر ارامنه حوزه سیلیسی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، عباس خامه‌یار با حضور در کلیسای کاتولیک خانه بزرگ کیلیکیهپیام کتبی تبریک فرا رسیدن سال نوی میلادی، جناب حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،را تقدیم ایشان کرد.

در این دیدار دو طرف درباره مسائل اسلامی مسیحی، و امکان برگزاری نشست سالانه مشترک میان ارامنه و ایران در سال ۲۰۲۰، بحث و گفتگو شد.

دو طرف همچنین درخصوص روابط جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان، و نقش محوری و تأثیرگذار تهران در دفاع از مسائل مختلف منطقه گفتگو و بر ضرورت همکاری و همفکری برای مقابله با توطئه ها و تفرقه افکنی ها تأکید کردند.

جاثلیق آرام کشیشیان با اشاره به ریشه ها و پیوندهای تاریخی روابط ارامنه و ایران، گفت: ما ایران را دوست و برادر لبنانی ها می دانیم به همین دلیل انتظار داریم جمهوری اسلامی ایران در این شرایط سخت به حمایت ها و کمک های خود به لبنان ادامه دهد.

عباس خامه یار ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو میلادی و تولد حضرت عیسی(ع) بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست لبنان، همواره حامی و پشتیبانی این کشور بوده است.

خامه یار از وضعیت ارمنی‌های ایران گفت و تاکید کرد: ارامنه در میان اقلیت‌های مذهبی ایران از یک جایگاه ویژه ای برخوردارند.

وی در ادامه با بیان اینکه لبنان نماد گفت‌و‌گو و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین گروه‌ها و طوائف و ادیان گوناگون است، ما از لبنان به عنوان کشور دوست دفاع می کنیم همانگونه که از سایر کشورهای عربی و اسلامی در برابر متجاوزان وسلطه جویان دفاع کردیم و در این راه از هیچ تلاشی فروگزاری نکردیم بطوریکه بسیاری از جوانان ما در دفاع از مسیحیان در سوریه و عراق جان خود را از دست دادند و به شهادت رسیدند.

رایزن فرهنگی کشورمان به روند عادی سازی میان رژیم های عربی و رژیم اشغالگر قدس نیز اشاره کرد و گفت: عادی سازی روابط با اشغالگران، امنیت و ثبات منطقه را به خطر می اندازد.

خامه یار با بیان اینکه ملت های عرب همواره با عادی سازی چنین روابطی مخالفند، گفت: در جام ملت‌های عربکه اخیرا در قطر برگزار شد، تماشگران عرب بارها با شعارهایی از فلسطین حمایت کردند، موضوعی که نشان داد مسئله فلسطین همچنان مسئله اول جهان عرب و جهان اسلام است.

خامه یار در پایان به رسم یادبود، یکی از قدیمی ترین نسخه های خطی عهد جدید بشیطتا ( به زبان سریانی) که از سوی مؤسسه سپیده ماندگار ایرانیان کشورمان تهیه و هدیه شده را به جاثلیق آرام کشیشیان اهدا کرد.

رهبر ارامنه حوزه سیلیسی نیز ضمن تشکر و قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت های بی وقفه از ارامنه در تمام نقاط جهان، از رایزن فرهنگی ایران در لبنان خواست سلام و تحیات خود را به رهبری و مسئولان و به ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابلاغ کند.

پس از پایان گفتگو، رایزن فرهنگی به همراهسید محمد رضا مرتضوی وابسته فرهنگی کشورمان در لبنان از موزه ارامنه در کیلیکیه بازدید کردند.

دیدار رایزن فرهنگی ایران در لبنان با رهبر ارامنه حوزه سیلیسی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز