خبرگزاری کار ایران

در بیانیه حزب اتحاد ملت عنوان شد؛

به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبندیم/ راهی بهتر از تقویت جامعه مدنی نمی‌شناسیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۹۵۸

حزب اتحاد ملت ایران به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب صادر کرد.

به گزارش ایلنا، در بخشی از این بیانیه آمده است: «امروز نه فقط در عمل که چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران را در حالی پیش رو داریم که همچنان احساس دوگانه‌ای که در بیانیه سال گذشته حزب اتحاد ملت به همین مناسبت آمد، در ذهن و ضمیر بسیاری از ایران‌دوستان و دلبستگان به آن نهضت عظیم و خالصانه وجود دارد. از سویی باور به آن حرکت ضد استبدادی، ضد سلطنتی، آزادی خواه، استقلال‌طلب، عدالت جو، خشونت پرهیز، معنوی و به معنای دقیق کلمه مردمی، یعنی بر آمده از تحول خواهی قریب به اتفاق مردم ایران است که تعلق خاطر و پیوند هویتی با آن را زنده نگه می دارد و در سوی دیگر بسیاری از نتایج حاصله که در زندگی روزمره مردم و نارضایتی‌های موجود پیداست. 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: خسران مضاعف بر این قصه پر غصه آن است که اقلیت حاکم بر مقدرات کشور، بنای توجه به توسعه و زندگی با کرامت برای مردم، حتی در مسایل اقتصادی و معیشتی را هم ندارد و با تصورات انتزاعی از خود، کشور و جهان، ایرانیان را در پی آرزوهایی می کشاند که خود در رویاپردازی آن نه مشارکت داشته اند و نه چندان باور دارند.

این بیانیه می‌افزاید: از سوی دیگر تبعیض فزاینده که موجب افزایش نابرابری و فقر گسترده اقشار متوسط و ضعیف جامعه شده، موجب اعتراضات بحق بسیاری از اقشار از جمله دو صنف «کارگران و معلمان» که از تاثیرگذارترین اقشار حامی و پیشرو در به ثمر رسیدن انقلاب ۵۷ بودند، شده است.

همچنین است وضعیت زنان که اگرچه افزایش حضور اجتماعی و نفی کالا انگاری آنها در عرصه‌های مختلف از جمله هنر و سینما از دستاوردهای انقلاب محسوب می‌شود، اما تبعیض‌های حقوقی و جنسیتی علیه آنها، تبلیغ خانه‌نشینی و برخی تحمیل‌ها در پوشش و سبک زندگی زنان و بالاخره، غیبت بزرگ ایشان در تعیین مقدرات اساسی کشور، وضعیتی مغایر با اهداف و تصورات اولیه از انقلاب را رقم زده است.

در ادامه آمده است: در این شرایط، طبیعی است که جایگاه بین‌المللی نظام و شان ایرانیان در منطقه و جهان نیز از موقعیت و روندی تاسفبار برخوردار باشد. موضوعی که نه فقط در مقایسه شاخص‌ها با پیشرفت چشمگیر بسیاری از کشورهای منطقه و جهان که در سیل مهاجرت نخبگان و مردم عادی، آن هم نه فقط به کشورهای دور که به کشورهای همسایه و منطقه، کاملا پیداست. 

در ادامه آمده است: با این وصف و دورافتادگی محض از آرمان‌های انقلاب و در زمانه حذف و طرد بسیاری از بزرگان و موثرین در انقلاب اسلامی، اقلیتی که کم‌ترین قرابت تباری و تاریخی و گفتمانی با انقلاب ۵۷ دارند، مدعی میراث‌داری و حراست از آن شده‌اند و بر تداوم روند خسارتبار موجود تاکید دارند. در این شرایط چه باید کرد؟

در این بیانیه تاکید شده است: اصلاحات، با همه مشکلاتی که تصویری از انسداد پیش روی آن تصویر کرده است و با همه نقدهایی که می توان به حاملان آن داشت، تنها راهبردی است که همچنان به راه و هدف به طور توامان نظر دارد و به آن مسوولانه، متعهد است. این نکته قابل درک است که بسیار از باورمندان همیشگی اصلاحات به دلیل کمبود دستاوردهای آن و موانع نهفته در ساختار حقیقی و حقوقی قدرت، امید سابق به آن را نداشته باشند اما واقعیت آن است که نه اقتدارگرایی ضد توسعه به اهداف رویاپردازانه خود خواهد رسید، نه مردم با آن همراه خواهند شد و نه راه‌های انقلابی و ناشدنی دوای دردهای موجود است و چه بسا هزینه‌های بیشتری هم بر هموطنان رنجدیده تحمیل کند. 

در ادامه آمده است: حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با گرامی داشت سالروز پیروزی انقلاب و ادای احترام به همه شهدا و ایثارگران و بزرگان و رهبران آن نهضت عظیم مردمی، بار دیگر بر پایبندی خود به آرمان‌های آن نهضت بزرگ تاریخی تاکید می‌کند و برای همه ایرانیان، آرزوی آزادی، برابری، برادری و خواهری، و زندگی با کرامت و در شان این ملت نجیب و تاریخ ساز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز