خبرگزاری کار ایران

خطیب موقت جمعه تهران:

افراد بدبخت آبروی مؤمنان را در شبکه‌های مجازی می‌برند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۱۰۰

خطیب موقت جمعه تهران گفت: آبروی مؤمنان را افراد بدبخت در شبکه‌های مجازی می‌برند و این‌ها نمی‌دانند مردار خواهر و جیره‌خوار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  آیت‌الله صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد:  روزه نوشته شده است و باید بپذیریم، چیزی که به قلم آمده است نمی‌شود آن را کاری کرد، خدا با زبان محبت با مهمان‌های خودش طرح آشتی را باز کرده است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: روزه پرهیز از بسیار چیزها را دارد اما بدانید خداوند می‌گوید این سفره را برای بندگان خود در اعصار گذشته پهن کرده است و نخواسته بندگانش گرسنه بمانند. روزه شما را از نفس اماره حفظ می‌کند، از آتش جهنم حفظ می‌کند. ما در مهمانی خداوند هستیم و امیدوارم دست از پا خطا نکنیم. فکرمان، گرایشات و اخلاق خودمان را مورد پسند کریم‌مان قرار  دهیم.

وی افزود: تاکنون هر خیری، نوری، ذخیره‌ای از اسلام و هدایت الهی نصیب‌تان شده است ممکن است به غارت برود و شیطان شما را دچار تردید و گرفتار شک کند. شک مقدمه سقوط است. آدم شکاک و وسواسی همیشه حیران است بنابراین این سرمایه را همیشه حفظ کنید.

آیت الله صدیقی گفت: خدا بی‌نهایت است و باید در مرحله قرب الهی به بالاترین درجات برسیم که این هدایت باید اضافه شود. نکته مهم این است که هدایت یک بعد ظاهری دارد و یک بعد باطنی، خداوند با رسول اکرم بعد ظاهری را تمام کرده است، در بعد باطنی کسی که اخلاقش الهی شود و اراده‌اش خلاء‌ناپذیر شود بعد تعالیمی را فرا گرفته است.

وی ادامه داد: آبروی مؤمنان را افراد بدبخت در شبکه‌های مجازی می‌برند و این‌ها نمی‌دانند مردار خواهر و جیره‌خوار هستند.

صدیقی افزود: درباره حجاب اسلامی در احکام روزه می‌گوید؛ چشم، پوست، مو باید روزه باشد این‌هایی که احترام خداوند را نگه نمی‌دارند نمی‌دانند چه گناهی دارد، چه آتشی دارد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: ما یک دوست داریم و آن خداوند است، یک دشمن داریم و آن نفس است. خداوند به خاطر دوستی با ما بهترین سفرایش را فرستاده است.

وی ادامه داد: خوشا به حال دو شهید زائر علی ابن موسی الرضا علیه السلام‌. باید بیش از سابق سیم خودمان را وصل کنیم و بیش از گذشته به خدا وصل باشیم. شهادت این دو روحانی بزرگوار و سعادتمند که برای زیارت امام رضا رفته بودند که خلعت زیبای شهادت را پوشیدند  به پرچمدارمان در زمان غیب امام زمان رهبری معظم تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

صدیقی افزود: مسئله اهمیت ماه مبارک رمضان است،  در دیدار قاریان قرآن که دیداری با نائب امام زمان و قرآن مجسم‌شان داشتند ، رهبری فرمودند گستره این ماه بی نهایت است و مسئله نجات از آتش جهنم و مقامات بهشتی بسیار خوب است اما با ماه رمضان می‌شود بی‌نهایت شد.

 وی بیان کرد: نزول قرآن در ماه مبارک رمضان برای ما پیام دارد، باطنی دارد که شب قدر از اصرار این ماه است خدا نزول قرآن را در ماه پاکیزگی ها قرار داده است و برای این که دل ما قرآنی شود باید دل و زندگی را در راس زندگی خود قرار  دهیم.

امام جمعه موقت تهران  عنوان کرد: توصیه‌های سال جدید را امام خامنه‌‌ای بیان فرمودند‌ مسئله تولید چندسال است راهبرد حرکت مسئولین و مردم است که نائب امام زمان فصل جدیدی را با عنوان تولید دانش بنیان باز کردند که مسئولین باید توجه کنند.

وی گفت: مسئله دانش بنیان هزینه ها را کم و تولیدات کالاها را با کیفیت می‌کند و هم مردم را ترغیب می‌کند که تولیدات ما از جاهای دیگر بهتر است.

صدیقی بیان کرد: ما پنجمین کشوری هستیم که آب های زیر زمینی خودمان را استخراج می‌کنیم و در کشاورزی استفاده می‌‌کنیم اما دستاوردی نداریم، ما کشوری هستیم که با تولید سیب زمینی مجبور می‌شویم آن را وارد کنیم و یا گوجه فرنگی هم همین طور، حال چه باید کرد ؟ حضرت آقا فرمودند باید تولیدات دانش‌بنیان خودمان را بالا ببریم.

وی افزود: باید قوانین حمایتی در مجلس از شرکت‌های دانش بنیان به وجود بیاید که رئیس مجلس فرمودند این اتفاق افتاده است.

صدیقی با اشاره به مذاکرات برجام گفت: یکی از مقامات آمریکایی گفته است که بعد از ترور شهید سلیمانی در منطقه بیشتر از قبل مورد حمله قرار گرفته‌اند. باید گفت قبل از برجام فرزندان این سرزمین دریاداران انگلیسی را گرفتند و یا عین الاسد را مورد حمله قرار دادیم، بحث این است که تا حضور نامشروع شما در منطقه وجود دارد این حملات توسط نیروهای مقاومت وجود خواهد داشت.

 وی بیان کرد: در مذاکرات برجام توصیه هایی را رهبری در گرفتن تضمین و راست آزمایی تاکید کردند که نمایندگان مجلس هم بر آن تاکید دارند و مردم هم همین را می خواهند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: در مسئله برجام مثل ابتدا کلاه سرمان نرود. برجام به نتیجه برسد یا نرسد این ملت قوی به داخل تکیه کرده است و به مناسبات برجامی تکیه نداریم .

وی افزود : فلسفه مذاکره این بود که تحریم ها برداشته شود، مسئولان هم درصد خنثی سازی هستند. صنعت هسته ای ما بومی است و خراب کردن آن امیدها را ناامید کردن است.

صدیقی گفت: باید مسئله گرانی، تورم و تولید را با درایت و اعتماد به رهنمودهای رهبر فرزانه و اتکا به جوانان حل کرد تا پیروزی هایی به دست بیاید. 

وی افزود: مسئله آتش بس اجباری یمن از معجزات دین اسلام است که عربستان و ائتلاف حاضر شود آتش بس امضا کند که قدرت انصارالله را بپذیرند و در برابر مقاومت کوتاه بیایند و امیدوارم این آتش آمریکا در منطقه خاموش و محور مقاومت در منطقه بماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز