خبرگزاری کار ایران

اثر خوشنویسی هنرمند ایرانی به کتابخانه ملی بلغارستان اهدا شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۴۵۸

سفیر ایران در صوفیا، در دیدار با رئیس کتابخانه ملی بلغارستان، نسخه اصل کتاب خوشنویسی منتخب آیات قرآن مجید اثر استاد خوشنویسی ایران را به کتابخانه ملی بلغارستان اهداء کرد.

به گزارش ایلنا، سید محمد جواد رسولی، سفیر ایران در صوفیا، در دیدار با الکساندروا، رئیس کتابخانه ملی بلغارستان، نسخه اصل کتاب خوشنویسی منتخب آیات قرآن مجید با عنوان "کلک دوستی" اثر استاد خوشنویسی ایران، علیرضا اکرمی را به کتابخانه ملی بلغارستان اهداء کرد.

استاد اکرمی این اثر را به مناسبت یکصد و بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط میان ایران و بلغارستان و به نشانه صلح و دوستی دو ملت تحویل سفارت ایران در بلغارستان کرد تا طی مراسمی به صورت رسمی تقدیم کتابخانه ملی بلغارستان شود.

الکساندروا ضمن قدردانی از اهدای این اثر ارزشمند، گفت که این نسخه خطی را به عنوان یک اثر گرانبها شناسایی خواهیم کرد و به نحو شایسته‌ای از آن نگهداری کرده و در معرض دید عموم قرار خواهیم داد.

در بخش دیگری از این دیدار در خصوص تقویت همکاری‌های کتابخانه‌ای میان دو کشور و تمدید تفاهم‌نامه همکاری در این زمینه رایزنی شد.

در ادامه، سفیر ایران به اشتراکات فرهنگی میان ایران و بلغارستان شامل اشتراکات نژادی و زبانی از جمله وجود حدود ۱۰۰۰ واژه مشترک در زبان دو کشور پرداخت. (کتابی با حمایت نمایندگی در این زمینه نوشته شده است)

رئیس کتابخانه ملی بلغارستان ضمن تایید این اشتراکات اظهار داشت: وقتی که دانشجو بودم استادی داشتیم که درخصوص ریشه مشترک بسیاری از لغات و واژگان ایرانی و بلغاری صحبت می‌کرد.

وی با توجه به این اشتراکات فرهنگی آمادگی خود را برای توسعه روابط فرهنگی حول این اشتراکات اعلام کرد.

در ادامه، رئیس کتابخانه ملی بلغارستان قسمتی از کتابخانه را به ایران اختصاص داد تا آثار ایرانی به نام و با پرچم کشورمان در قفسه‌های تعیین شده جهت نمایش و بهره‌برداری عموم قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز