خبرگزاری کار ایران

تاسیس شعب ویژه رسیدگی به دعاوی شرکت‌های دانش بنیان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۵۳۰

رئیس کل دادگستری استان تهران عمل به تکلیف قانونی و رسیدگی تخصصی در خصوص پرونده‌های شرکت‌های دانش بنیان را از علل تاسیس این شعب عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، علی القاصی مهر درباره ضرورت و اهمیت افتتاح شعب ویژه رسیدگی به دعاوی مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان گفت: این شعب را در راستای وظیفه‌ای که قانونگذار در ماده ۹ قانون جهش دانش بنیان تعیین کرده و یک ماه پیش مجلس تصویب و ابلاغ کرد، راه اندازی کردیم.

وی افزود: در ماده ۹ این قانون، وظایفی برعهده قوه قضاییه گذاشته شده مبنی بر اینکه برای حل و فصل دعاو‌ی مربوط به شرکت‌های دانش بنیان و رسیدگی به امور علمی و فناورانه آنها، شعب ویژه و خاصی هم در شورا‌های حل اختلاف و هم در دادگاه‌ها اختصاص پیدا کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در راستای تحقق و اجرای این وظیفه قانونی، روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه با دعوت از معاون علمی رئیس جمهور، شعب ویژه و تخصصی رسیدگی به شرکت‌های دانش بنیان رسما افتتاح شد.

القاصی مهر با بیان اینکه در دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، شعبه‌ای را به‌عنوان شعبه اصلی برای رسیدگی به این دعاوی اختصاص داده شد، افزود: ۲ شعبه نیز در شورای حل اختلاف برای حل و فصل اینگونه دعاوی اختصاص یافته است.

وی گفت: از این پس قرار است درباره پرونده‌های این دعاوی مستقیما در همین شعب چه در شورا و چه در دادگاه، با نگاهی تخصصی و رسیدگی حرفه‌ای و تصمیم گیری شود تا در ارتباط با این شرکت‌ها، بارعایت انصاف و عدالت، از آن‌ها حمایت قانونی صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران درباره بازدیدهای امسال از شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: تلاش شده است تا در راستای تحقق شعار سال، از شرکت‌های دانش بنیان به تناسب و براساس مناسبت‌های مختلف، بازدید‌های میدانی انجام شود که ضمن این بازدید‌ها با استماع مشکلات حقوقی و برخی مسائل در مسیر تولید راهکار‌هایی ارائه شود و در برخی موارد نیز موضوع برای طرح در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران ارجاع داده می‌شود.

القاصی مهر با اشاره به اینکه تاکنون از ۴ شرکت دانش بنیان در سطح استان بازدید داشته است، تصریح کرد: یک مورد در شهرستان‌های تهران بود که پیش از هفته قوه قضاییه انجام شد و در جریان بازدید از پارک علم وفناوری پردیس نیز، ۳ شرکت دانش بنیان مورد بازدید قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این شعب، دریک مدار قانونی و بانگاه حمایتی به نحوی تصمیم گیری شود که به فعالیت‌های این حوزه آسیبی وارد نشود و تصمیمات قضایی و اقدامات قانونی، در مسیر رشد و ارتقای این شرکت‌ها قرارگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز