خبرگزاری کار ایران

متفکرآزاد:

در موضوعات مختلف گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها برای ما راهگشا بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۲۸۲

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید گواهی داد که مرکز پژوهش‌ها بخشی از بار بزرگ نیاز به کار کارشناسی و علمی برای مشکلات و بحران‌های محلی، منطقه‌ای و ملی را همواره برعهده گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روح‌الله متفکر آزاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اندیشکده‌های حکمرانی و قانونگذاری استان‌ها در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با تاکید بر اهمیت فعال شدن اندیشکده‌ها و تقدیر از اقدام مرکز پژوهش‌ها، گفت: یکی از نیازهای مهم در حوزه قانونگذاری و سیاست‌گذاری لزوم راهکار اندیشی برای موضوعات و مسائل محلی و منطقه‌ای برای کمک به نمایندگان مجلس است. باید گواهی داد که مرکز پژوهش‌ها بخشی از بار بزرگ نیاز به کار کارشناسی و علمی برای مشکلات و بحران‌های محلی، منطقه‌ای و ملی را همواره برعهده گرفته است.

 

وی ادامه داد: ما خودمان وقتی که در کرسی دانشگاه و تدریس فعالیت داشتیم، در موضوعات مختلف گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها برای ما موضوعیت داشت و راهگشا بود. در همین راستا می‌توان گفت که مرکز پژوهش‌های مجلس یک نماد و بارزه مهم از حکمرانی اندیشه‌ای موفق در نظام ماست.

متفکر آزاد در ادامه بیان کرد: یک موضوع دیگری که مرکز پژوهش‌ها با کار خوب دارد دنبال می‌کند این است که ظرفیت و توان دانشگاهی ما به جای اینکه درگیر حکمرانی خودشان و اداره کارها و حوزه علم باشند برای حکمرانی و سیاست‌گذاری در مسائل مهم کشور و جامعه چاره‌اندیشی و تدبیر کنند و راهکار یافتن برای مشکلات و معضلات و مسائل کشور جزو دغدغه‌های جامعه دانشگاهی کشور باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: بعد از حوادث سال ۸۸ تحریم‌های فلج‌کننده بر جامعه ما تحمیل شد، خروجی شبکه‌ای از اندیشکده‌های دشمن با برداشت از حوادث سال ۸۸ با هدف تحت فشار گذاشتن مردم و جامعه ما تدوین و اعمال شد.

وی تصریح کرد: لذا ما در اینجا خروجی اندیشکده را در حوزه حکمرانی دشمن علیه خودمان دیدیم که چطور موثر عمل کرده است. چرا ما با این بدنه کارشناسی و علمی نتوانم اندیشکده‌ها را شکل دهیم و آنها را در خدمت حکمرانی بیاوریم.

نماینده مردم تبریز اظهار داشت: من از ریاست مرکز پژوهش‌ها و بدنه اجرایی و کارشناسی مرکز برای انجام این امر مهم یعنی تشکیل اندیشکده‌های حکمرانی در استان‌ها و پیوند میان آنها صمیمانه قدردانی و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز