خبرگزاری کار ایران

باقری در دیدار با معاون وزیر روابط خارجی بولیوی:

ایران آماده اشتراک تجربه چهار دهه پایداری و پیشرفت با کشورهای مستقل است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۶۰۰

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: ایران آمادگی دارد تا تجربه چهار دهه پایداری و پیشرفت را با کشورهای مستقل به اشتراک بگذارد.

به گزارش ایلنا، علی باقری در چارچوب برگزاری چهارمین دور مشورت‌های سیاسی ایران و بولیوی، امروز با فردی مامانی، معاون وزیر روابط خارجی بولیوی دیدار و درباره مهمترین مسایل روابط دوجانبه و نیز تحولات بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

وی با اشاره به تجربه جمهوری اسلامی ایران در مقابله با فشارهای خارجی اظهار داشت: جمهوری اسلامی آمادگی دارد تا تجربه چهار دهه پایداری و پیشرفت را با کشورهای مستقل به اشتراک بگذارد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در رهایی کشورهای منطقه از پدیده شوم تروریسم تصریح کرد: امروز مقاومت از محدوده یک فرهنگ و گفتمان صرف فراتر رفته و به یک الگوی جامع و کارآمد برای حکمرانی تبدیل شده‌ است.

باقری ادامه داد: فرهنگ مقاومت در بسیاری از کشورهای منطقه به مولفه مهم امنیت ملی تبدیل شده و در همین چارچوب نیز باید اذعان کرد تمامیت ارضی برخی کشورهای منطقه مدیون گسترش و نهادینه شدن فرهنگ مقاومت در میان آحاد مردم این کشورها بوده است.

معاون وزیر روابط خارجی بولیوی نیز در این نشست با مرور همکاری‌ها و تجربه موفق دو کشور در تعاملات بین‌المللی خواستار توسعه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور شد.

وی همکاری‌های جنوب-‌جنوب به ویژه در حوزه کشاورزی و نیز موضوعات فرهنگی، گردشگری، تجارت، و دامداری را از جمله زمینه‌های مناسب برای همکاری دو کشور برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز