خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوهای ایران و عربستان به کاهش تنش‌های در منطقه کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۷۰۶

با وجود تنش‌های تاریخی که میان ایران و عربستان، این دو قدرت منطقه‌ای نشست‌هایی را به منظور افزایش همکاری‌های منطقه‌ای برگزار کرده‌اند که به کاهش تنش‌ها در منطقه کمک خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اویل‌پرایس‌دات‌کام، با توجه به اختلافی که قرن‌ها است میان ایران و عربستان سعودی وجود دارد، بیانات هفته گذشته «ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهوری ایران، مبنی بر اینکه پنج دور نشست میان مقام‌های عالی‌رتبه تهران و ریاض صورت گرفته است، توجه چندانی را به خود جلب نکرده است.

رئیس‌جمهوری ایران همچنین از عراق به عنوان کشوری که نقش میانجی را در گفت‌وگوهای میان تهران و ریاض ایفا کرده است، تجلیل کرد و بیان داشت: «ابتکارات ارائه شده و اقدامات صورت گرفته از سوی عراق به منظور تقویت همکاری‌ها میان کشورهای منطقه به دور از دخالت‌های خارجی، نقش مؤثری را ایفا می‌کند.»

«محمد بن‌سلمان»، ولیعهد عربستان، هم در اواخر آوریل سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود که به دنبال روابط خوب و ویژه‌ای با ایران است.

وی در ادامه بیان داشته بود: «ما نمی‌خواهیم ایران در شرایط سختی قرار داشته باشد؛ بلکه می‌خواهیم ایران رشد کند و منطقه و جهان را به سمت رفاه بیشتر سوق دهد.»

برگزاری نشست‌ها میان ایران و عربستان سعودی پیشتر توسط یکی از مقام‌های دولت عراق تأیید شده بود، ولی ایران و ریاض در آن زمان وجود چنین گفت‌وگوهایی را تأیید نکردند.

برخی کارشناسان بر این باور هستند که تداوم این ‌گفت‌وگوها به افزایش همکاری‌ها و کاهش تنش‌های منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز