خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگویی تلفنی؛

وزرای امور خارجه ایران و بلغارستان درباره مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کردند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۰۶۷

وزرای امور خارجه ایران و بلغارستان با گرامیداشت صد و بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور، آن را فرصتی مناسب برای توسعه روابط فیمابین قلمداد کردند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با نیکولای میلکوف، وزیر امور خارجه بلغارستان، درخصوص برخی مناسبات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرد.

طرفین در این تماس با اشاره به روابط خوب دو کشور، بر گرامیداشت یکصد و بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و بلغارستان تاکید کرد و آن را فرصتی مناسب برای بررسی و توسعه روابط فیمابین در حوزه‌های مختلف قلمداد کردند.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین ضمن برشمردن حوزه‌های مختلف همکاری‌های اقتصادی بالفعل و بالقوه دو کشور، نسبت به برگزاری بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان در آینده نزدیک ابراز امیدواری کردند.

وزیر امور خارجه بلغارستان نیز در این تماس با استقبال از برخی ایده‌های مطرح شده، نسبت به بازگشت همه طرف‌ها به برجام ابراز امیدواری کرد.

وی با اشاره به عضویت کشورش در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین بر تعهد بلغارستان برای ایفای نقشی منصفانه و صادقانه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و حمایت از حقوق کشورها در این نهاد تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز