خبرگزاری کار ایران

احتمال از سرگیری پروژه خط‌لوله گاز میان ایران و پاکستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۶۲۲

خبرها از تصمیم دولت پاکستان برای از سرگیری پروژه احداث خط‌لوله گاز میان این کشور و ایران حکایت دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پِرافیت، به منظور مقابله با کمبود انرژی در پاکستان، دولت ائتلافی این کشور، با جدیت در حال بررسی امکان از سر‌گیری پروژه خط‌لوله گاز میان این کشور با ایران است.

با توجه به کمبود گاز طبیعی مایع‌ در بازار پاکستان، دولت این کشور در حال بررسی روند از سرگیری این پروژه است.

دولت پاکستان بر این باور است که در شرایط کنونی پروژه خط‌لوله گاز آی‌پی در مقایسه با وابستگی و استفاده از گاز مایع گران‌قیمت، گزینه مناسب‌تری است.  

«شهباز شریف»، نخست‌وزیر پاکستان، در بیست و دومین نشست شورای رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای شرکت کرده بود و در حاشیه این نشست در ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۲ با «ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهوری ایران به گفت‌وگو کرد.

در جریان این گفت‌وگو، دو طرف بر تمایل یکدیگر برای تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی، فرهنگ و ارتباطات مردمی تأکید کردند.

ایالات متحده همواره با توافق احداث این خط‌لوله، که اولین بار در سال ۱۹۹۵ میان ایران و پاکستان به امضاء رسید، مخالف بوده است.

این پروژه به دلیل تحریم‌های ایالات متحده و اینکه هیچ‌یک از بانک‌های پاکستان حاضر به پذیرش ریسک سرمایه‌گذاری در این پروژه نیستند، متوقف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز