خبرگزاری کار ایران

با حضور سفیر ایران در صوفیا؛

سند برنامه مبادلات فرهنگی میان ایران و بلغارستان امضاء شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۰۵۰

سند برنامه مبادلات فرهنگی میان ایران و بلغارستان با حضور سفیر ایران و معاون وزیر امور خارجه این کشور امضاء شد.

به گزارش ایلنا، سند برنامه مبادلات در زمینه فرهنگ، علوم، آموزش، ورزش و رسانه‌های گروهی میان ایران و بلغارستان طی مراسمی در محل وزارت امور خارجه این کشور، به امضای سفیر کشورمان به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر امور خارجه بلغارستان به نمایندگی از دولت جمهوری بلغارستان رسید.

این سند به مثابه نقشه راه تقویت همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مورد اشاره محسوب می‌شود که در آستانه یکصد و بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور به امضا رسید.

در این مراسم پتروا، معاون وزیر خارجه بلغارستان، ضمن ابراز خرسندی از امضای این سند همکاری و اشاره به قدمت دیرینه روابط دیپلماتیک و فرهنگی میان ایران و بلغارستان و همچنین اشتراکات فرهنگی فراوان دو کشور، ابراز امیداواری کرد با امضای این سند، همکاری‌های رو به رشد فرهنگی دو کشور با هدف افزایش شناخت مردم دو کشور از یکدیگر بیش از پیش تقویت شود.  

رسولی سفیر ایران در صوفیا نیز در این مراسم ضمن اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور به عنوان نقطه قوت روابط فیمابین و نقش تسهیل‌کننده روابط خوب فرهنگی در توسعه همکاری‌ها در سایر بخش‌ها به خصوص اقتصادی – تجاری،  این سند همکاری را به مثابه نقشه راه توسعه همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی برشمرد.

وی امضای این سند را در آستانه گرامیداشت یکصد و بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور را نشانه عزم مقامات دو کشور جهت توسعه مراودات دوجانبه دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز