خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران:

رسیدگی به مراجعات مردمی، وظیفه هر روزه مسئولان قضایی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۵۴۴

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: رسیدگی به مراجعات مردمی، رسالت و وظیفه هر روزه ماست.

به گزارش ایلنا، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، از مجتمع قضایی شهید مدنی بازدید کرد.

یحیی جعفری ضمن بازدید از شعب مختلف مجتمع قضایی شهید مدنی، به درخواست مراجعان مردمی در این مجتمع نیز رسیدگی کرد و در نشستی تخصصی در جمع قضات این مجتمع حضور یافت.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در حاشیه این بازدید گفت: برنامه‌ سرکشی، نظارت و بازدید از مجتمع‌های قضایی تهران به ۲ روش حضوری و سیستمی انجام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر اینکه شخصاً از مجتمع‌ها بازدید می‌کنم، یک هیئت بازدید و ارزیابی عملکرد تشکیل داده‌ایم که متعاقب گزارش آن هیئت وارد مجتمع‌ها شده و نقاط ضعف و قوت اعلامی هیئت بررسی می‌کنیم.

جعفری با اشاره به اینکه امروز عملکرد شعب مختلف مجتمع قضایی شهید مدنی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: در این بازدید، موانع رسیدگی به پرونده‌ها با کمک همکاران بررسی شد و امیدوارم به نقطه‌ای برسیم که رسیدگی به پرونده‌های قضایی ضمن دقت با سرعت انجام شود و با اطاله دادرسی مواجه نباشیم.

وی با اشاره به اینکه در مجتمع قضایی شهید مدنی دعاوی حقوقی عمومی و نیز پرونده های موضوع دعاوی دریایی، بنادر و کشتیرانی رسیدگی می‌شود، گفت: در این مجتمع، با گلایه‌ از حیث رسیدگی و ماهیت پرونده مواجه نبودیم و تنها تعدادی از مراجعان بخاطر اطاله دادرسی گلایه داشتند که باید برای رفع آن ورود کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در بازدید از مجتمع‌های قضایی، مراجعات مردمی داریم که مردم درخواست‌های خود را مطرح می‌کنند و سعی می‌کنیم موارد را با سرعت پیگیری و رفع رجوع کرده و رضایتمندی مراجعان را افزایش دهیم.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه نکاتی که هیئت کمیته بازدید گزارش می‌کنند را به مراجع بالادستی و سرپرستان مجتمع‌ها برای پیگیری منعکس می‌کنیم، گفت: این موارد در بازه زمانی کوتاه و بلند مدت قابل رصد و پیگیری هستند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با اشاره به اینکه بازدید و سرکشی به مجتمع‌های قضایی مقید به دوره زمانی خاصی نیست، گفت: شخصا از ابتدای سال تاکنون، حدود ۴۰ مورد بازدید از مجتمع‌های قضایی داشته‌ام. در طول هر هفته، شخصاً از ۱ تا ۳ مجتمع بازدید می‌کنم و هیئت بازدید کننده نیز برنامه مشخصی دارد و طبق برنامه در مجتمع‌ها حاضر می‌شوند و این اقدام جزو برنامه‌های همیشگی و متداول ستاد محاکم استان تهران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز