خبرگزاری کار ایران

سیاهکلی در گفت‌وگو با ایلنا:

اخذ مهلت ۲ ماهه برای تفکیک وزارت صمت یک حرکت سیاسی بود/ نقش پررنگ لابی در مقابل عملکرد، برای ابقاء وزیر

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۳۱۹

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وقتی یک استیضاحی بیش از ۸ ماه در نوبت می‌ماند تا اعلام وصول شود این فرصتی را به استیضاح شونده می‌دهد که برود و از ظرفیت‌هایی که دارد استفاده کند تا بتواند تناسب آراء را به نفع خود تغییر دهد.

لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی درباره وقایع ماه‌های اخیر پیرامون استیضاح وزیر صمت که «در ابتدا مهلتی ۲ ماهه برای تفکیک وزارتخانه گرفته شد و اقدامی صورت نگرفت و در مجموع ۴ ماه زمان سپری شد تا مجددا استیضاح به صحن بیایند و در پایان هم استیضاح به شکست انجامید و هم بحث تفکیک را منتفی اعلام کردند»، گفت: بله، این به نظر من یک کار و حرکت سیاسی بود که صورت گرفت. در مجموع وقتی یک استیضاحی بیش از ۸ ماه در نوبت می‌ماند تا اعلام وصول شود این فرصتی را به استیضاح شونده می‌دهد که برود و از ظرفیت‌هایی که دارد استفاده کند تا بتواند تناسب آراء را به نفع خود تغییر دهد.

وی ادامه داد: به هر صورت این اتفاق افتاد، من از اینکه جلسه استیضاح را خیلی عاقلانه دیدم، برخوردها خیلی عاقلانه بود و کینه توزانه و مطلقاً جناحی نبود؛ خوشحال هستم چراکه تصمیم این بود که روشنگری صورت گیرد و مردم با حقایق آشنا شوند.

نماینده متقاضی استیضاح وزیر صمت افزود: من فکر می‌کنم این اتفاق رخ داد، یعنی پیام مجلس به مردم و دولت رسید. از سوی دیگر وزیر هم بخش زیادی از نقدها را قبول کرد و اعلام کرد که این‌ها وجود دارد که باید تلاش کنیم تا حل شود.

وی تصریح کرد: بنابراین من فکر می‌کنم که استیضاح‌کنندگان به همه اهداف خود رسیدند غیر از کنار رفتن وزیر، وگرنه بقیه اهداف به نظر من محقق شد.

سیاهکلی در پاسخ به این سوال که «بین دو گزینه عملکرد و لابی کدامیک سهم بیشتری در باقی ماندن وزیر در جایگاه وزارت نقش داشت؟»، عنوان کرد: از نظر ما وزیر عملکرد خوبی نداشت که اگر داشت ما استیضاح نمی‌کردیم. شما ببینید که یک وزیر دو بار برای یک استیضاح به کمیسیون صنایع و معادن که کمیسیون تخصصی است بیاید و نتواند از کمیسیون رأی اعتماد دریافت کند. خب این نشان می‌دهد که عملکرد ایشان به چه نحوی بوده که نتوانسته اعضای کمیسیون را راضی کند، این نشان می‌دهد که لابی نقش پررنگ‌تری نسبت به عملکرد داشته است.

وی ادامه داد: در این زمینه استدلال‌های روشنی در حوزه‌های مختلف با اعداد و ارقام مشخص در جلسه استیضاح مطرح کردم و صحبت های من هم پخش شده و مردم هم در جریان قرار گرفتند.

نماینده مردم قزوین با اشاره به ظرفیت‌های معدنی و طبیعی کشور خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم که ما در کشورمان مواهب الهی و منابعی داریم که هر کدامش می‌تواند کشور را اداره کند. یکی از این‌ها مس است، یکی فولاد است، یکی ساحل دریاها و یکی دیگر زمین‌های مرغوب کشاورزی است به این‌ها نفت و گاز را هم اضافه کنید. هر کدام این‌ها می‌تواند کشور ما را اداره کند؛ اما مشکل اینجاست که ما خوب مدیریت نمی‌کنیم که اگر مدیریت خوبی داشته باشیم، مشکلات مردم قابل حل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز