خبرگزاری کار ایران

وزارت امور خارجه:

ارائه خدمات کنسولی برای ایرانی مقیم کانادا و آمریکا در سفارت ایران در کوبا فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۱۷۰

وزارت امور خارجه اعلام کرد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوبا مجهز به امکانات لازم برای صدور گذرنامه و شناسنامه برای ایرانیان مقیم کانادا شده است.

به گزارش ایلنا، رضا عامری، مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشورِ وزارت امور خارجه با اشاره به فراهم شدن امکان صدور گذرنامه و شناسنامه و برخی خدمات کنسولی دیگر برای هموطنان ایرانی مقیم آمریکا و کانادا در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در هاوانا (کوبا) گف1ت: با توجه به مشکلاتی که ایرانیان مقیم کانادا برای دریافت خدمات کنسولی مورد نیاز خود خصوصا صدور گذرنامه و شناسنامه داشتند و غالبا به دلیل دوری راه و فقدان نمایندگی ایران در کانادا، هزینه‌های سنگینی را متحمل شده و دچار زحمت و مشقت می‌شدند، لذا سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوبا مجهز به امکانات لازم برای صدور گذرنامه و شناسنامه برای این هموطنان شد.

وی با اشاره به وجود پروازهای متعدد میان شهرهای مختلف کانادا با هاوانا و دیگر شهرهای کوبا اظهار داشت: این پروازها دسترسی و امکان مناسبی را برای هموطنان ایرانی جهت سفر به کوبا و دریافت خدمات کنسولی از سفارت ایران در کوبا در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم می‌کند.

مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشورِ وزارت امور خارجه ادامه داد: به طور نمونه یکی از هموطنان ساکن کانادا صبح روز جمعه گذشته از تورنتو کانادا وارد هاوانا شده و در مراجعه به سفارت ایران، در همان روز پس از دریافت گذرنامه جدید خود و ثبت یک وکالتنامه، به کانادا مراجعت کرد.

به گفته عامری، هموطنان ایرانی می‌توانند با مراجعه به سایت سفارت ایران در کوبا، راهنمایی و دیگر اطلاعات تفصیلی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی افزود: در صورت موافقت دولت کانادا، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد سریعا دفتر نمایندگی کنسولی خود را در کانادا فعال کند تا هموطنان ایرانی مقیم آن کشور بتوانند بدون دغدغه و تحمل مشکلات سفر و هزینه‌های اضافه، خدمات مورد نیاز کنسولی خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز