خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای بلغاری:

هیچ سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۶۶۱

وزیران امور خارجه ایران و بلغارستان در گفت‌وگویی تلفنی، آخرین تحولات و مناسبات دوجانبه و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی، از موضع بلغارستان در محکومیت اقدام تروریستی داعش در حرم حضرت شاهچراغ (ع) شیراز تشکر و بر اهمیت روابط دوجانبه در آستانه یکصد و بیست و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور تأکید کرد.

وی به گفت‌وگوهای اخیر جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین اشاره کرد. 

امیرعبداللهیان درباره تحولات اوکراین با تأکید بر اینکه ما مخالف تداوم جنگ در اوکراین هستیم و برای آتش بس تلاش می‌کنیم، گفت: ما بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، منعی در صادرات و واردات سلاح نداریم، اما هیچ سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم. موضع ما مخالفت با گسترش ناتو در منطقه و مخالفت با جنگ در اوکراین است.

وی در پایان گفت‌وگوی تلفنی با همتای بلغارستانی درخصوص برگزاری نشست فوق‌العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و هرگونه رفتار سیاسی علیه ایران، مواضع تهران را تبیین کرد. 

 

نیکولای میلکوف، وزیر امور خارجه بلغارستان نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی با اشاره به روابط دیرینه و خوب دو کشور، بر تداوم تلاش‌ها برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک در سال ۲۰۲۳ تأکید کرد. 

 

وی از توضیحات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درخصوص تحولات اوکراین و موضع ایران در مخالفت با تداوم جنگ و پیگیری راهکارهای سیاسی برای حل و فصل بحران اوکراین قدردانی کرد و اظهار داشت: دولت بلغارستان از روند احیای برجام و تحقق توافق بین ایران و جامعه بین‌المللی همواره حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز