خبرگزاری کار ایران

آریان پور در نطق میان دستور مطرح کرد:

دشمن کینه‌توز، حکومت‌های ضعیف و عناصر خائن سه عامل تاراج و اشغال توسط دشمنان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۲۷۹

عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: در همه مواردی که دشمنان موفق به پیروزی شده و کشور را تاراج و اشغال کنند، سه عنصر در کنار هم بودند. در هر دوره هم بخشی از کشور ایران جدا شده است.

به گزارش ایلنا، رضا آریان پور  در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، ۱۳ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد شهدای مظلوم امنیت در آشوب های اخیر، گفت: بیش از دو ماه است که دشمنان تاریخی ایران بزرگ که دست و پای آنها در انقلاب سال ۵۷ از دسترسی و چپاول منابع داخلی کوتاه شده، از طریق عوامل و مزدوران خود در تلویزیون های اینترنشنال سعودی، بی بی سی انگلیسی، من و تو اسرائیلی و وی او ای آمریکایی دست به یک جنگ شناختی و ترکیبی علیه ملت ایران زده اند.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اجزای این جنگ ترکیبی که توسط تلویزیون های مذکور و صفحات مجازی وابسته به آنها طی سال ها شروع و اجرا شده است، شامل استفاده از ترفندهای رسانه ای فریبنده مثل تأمین و تسری تخلفات یک فرد از یک گروه به کل آن گروه و تخریب و تضعیف گروه های مرجع مردم شامل پزشکان، روحانیون، نیروهای مسلح، فرهنگیان، سیاستمداران به خصوص نمایندگان مردم است.

وی افزود: سیاه نمایی و بزرگ کردن مشکلات و نواقص کوچک و قابل رفع، کوچک جلوه دادن و تمسخر دستاوردها و نقاط قوت و تأکید مکرر بر نیمه خالی لیوان در هر موضوعی، نشان دادن چهره عقب مانده از وضعیت ایران و چهره ای زیبا از اروپا و آمریکا، تحقیر ایرانیان و زیر سوال بردن سنت های آیینی، ملی و مذهبی مردم، سعی در شکستن عزت نفت ایرانیان نیز از دیگر اقدامات آنها است.

آریان پور اضافه کرد: ماحصل این جنگ شناختی و ترکیبی، اغفال برخی از افراد به خصوص نسل جوان و ایجاد فضای یأس و ناامیدی در آنها و دورنمای تیره و تار از آینده مملکت و ناکارآمدی حاکمان و مسئولان پس از انقلاب بوده و در کنار این یأس و ناامیدی، خشم و تنفر را در ناخوداگاه جامعه نهادینه کرده و امروز با ریاکاری، خوشه های این خشم و تنفر کاشته شده توسط خود را با نابودی کشور و آسیب به مردم درو می کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه در مقابله با این جنگ پیچیده و شناختی شاید از تمام درس هایی که خوانده ایم، هیچ درسی به اندازه مرور تاریخ و افزایش آگاهی و بصیرت و تشخیص دوست و دشمن به ما کمک نمی کند، اظهار کرد: ملتی که تاریخ خود را نداند، محکوم به تکرار آن است.

وی افزود: اگر نتوانیم اوضاع کنونی را به درستی تحلیل کنیم این خطر وجود دارد که این خطر درباره ملت ما نیز مصداق پیدا کند. کشور ما در طول تاریخ به دلیل داشتن موقعیت استراتژیک و داشتن منابع متعدد مورد طمع و حمله بیگانگان از جمله اسکندر مقدونی، خلفای عرب، لشگر مغول، محمود افغان، اشغال توسط متفقین در جنگ جهانی دوم، کودتای ۲۸ مرداد و حمله صدام به نیابت از بلوک غرب و شرق قرار گرفته است.

آریان پور در ادامه با بیان اینکه در همه مواردی که دشمنان موفق به پیروزی شده و کشور را تاراج و اشغال کنند، سه عنصر در کنار هم بودند، یادآور شد: اول دشمن کینه توز و طمع کار، دوم وجود حکومت های ضعیف و فاقد اقتدار و سوم وجود عناصر خودفروخته و خائن وطنی. در هر دوره هم بخشی از کشور ایران جدا شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس گفت: با این حال جای افتخار دارد که در طول ۴۰ سال گذشته علیرغم ۸ سال جنگ تحمیلی، توطئه های متعدد، ۴ دهه تحریم و وجود عناصر وطن فروش داخلی و خارجی، به دلیل اقتدار حکومت و همراهی و از خودگذشتگی اکثریت ملت، حتی نتوانسته اند یک وجب از خاک میهنمان را جدا کنند.

وی افزود: امروز می بینیم که عناصر خائن خارج نشین که حاضر نیستند برای رسیدن به اهداف و آرزوهای خود هزینه کنند و هزینه آن را بر جوانان ما تحمیل می کنند، بعد از اینکه از شعارهای زیبای فاقد محتوا به نتیجه نرسیدند، تمامیت ارضی کشور را هدف گرفتند و برای تجزیه و تکه تکه کردن ایران بزرگ و تبدیل آن به لقمه های کوچک تر که راحت توسط اربابان آنها بلعیده شود، به تئوریزه کردن و قبح زدایی از خیانت و وطن فروشی روی آورده اند.

آریان پور در ادامه با بیان اینکه ملت ایران و به ویژه جوانان عزیز بدانند که این افراد کسانی هستند که از اینجا رانده و از آنجا مانده شده اند، اذعان کرد: مثل کسانی هستند که در حال غرق شدن بوده و حاضرند کشتی ایران که بیش از ۸۰ میلیون ایرانی بر آن سوار است را تکه تکه و غرق کنند تا شاید با تکه ای از این کشتی برای خود قایق نجاتی بسازند، غافل از اینکه وجب به وجب و سانت به سانت کشور ایران چه در غرب، شرق، شمال، جنوب و یا مرکز متعقل به ایرانیان وطن پرست بوده و مرزهای بین استانی و شهرستانی، مرزهای قراردادی و صرفا جهت تسهیل خدمات اداری بوده و مرتب هم در حال تغییر و تحول است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر غیر از این بود بیش از ۳۰۰ هزار نفر از سراسر کشور از استان ها و شهرستان های دور و نزدیک جهت دفاع از مرزهای جنوب و غرب کشور شهید نمی شدند. حکیم ابوالقاسم فردوسی در شعری می فرماید اگر سر به سر رسد تن به کشتن دهیم، از آن به که کشور به دشمن دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز