خبرگزاری کار ایران

حاجی بابایی در تشریح جلسه کمیسیون برنامه و بودجه:

آخرین وضعیت دیپلماسی اقتصادی و مبادلات تجاری با حضور وزیر خارجه بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۵۴۱

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون تاکید کرد: وزیر امور خارجه در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت دیپلماسی اقتصادی در یک سال گذشته به نمایندگان این کمیسیون ارائه داد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا حاجی بابایی در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با حضور حسین امیرعبداللهیان برگزار شد. وزیر امور خارجه در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت دیپلماسی اقتصادی در یک سال گذشته به نمایندگان این کمیسیون ارائه داد.

وی اضافه کرد: همچنین وزیر امور خارجه در این جلسه درباره آخرین وضعیت ارتباطی و مبادلاتی ایران و کشورهای همسایه و بسیاری از کشورهای دنیا گزارشی ارائه کرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر امور خارجه در این جلسه درباره نوع تحلیلی که از سیاست خارجی وجود دارد و می‌تواند در آینده‌ای نزدیک در بودجه کشور تاثیر گذار باشد، مطالبی را عنوان کرد.

حاجی بابایی تصریح کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد تا وزیر امور خارجه یک جلسه سه ساعته با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس داشته باشد تا در این جلسه به سوالات نمایندگان پاسخ داده و گزارش فعالیت‌های این دستگاه را به صورت کامل‌تری، مطرح کنند.

وی تاکید کرد: به واقع اگر ما بتوانیم دیپلماسی اقتصادی - خارجی کشور را تقویت کنیم این امر می‌توانیم نقش بسیاری زیادی در اقتصاد و بودجه کشورداشته باشد.

حاجی بابایی تاکید کرد: همچنین دیپلماسی اقتصادی می تواند نقش خوبی در تولید، واردات و صادرات کشور داشته باشد بنابراین یکی از ارکان موفقیت ما در امور اقتصادی، دیپلماسی اقتصادی است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد : با این حال وزارت امور خارجه تاکنون در زمینه دیپلماسی اقتصادی گام های خوبی را برداشته است و ما هم علاقه‌مندیم که این گام‌ها هم بیشتر شوند و وزارت امورخاجه نقش محوری خودش را برای دیپلماسی اقتصادی بگذارد چراکه بزرگترین مشکل معطوف به موضوعات اقتصادی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز