خبرگزاری کار ایران

معاون اول قوه قضائیه:

مدیران ستادی قوه‏‌قضائیه از تجربیات و اندیشه‌‎های قضات و مدیران قضایی دادگستری استان‏‌ها استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۳۱۸

معاون اول قوه قضائیه گفت: برای حل معضلات دستگاه قضائی حتما از تجربه قضات و مدیران شاغل در صف قوه قضائیه یعنی دادسراها و محاکم استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا، چهارمین نشست هیات اندیشه ‎ورزی حوزه در معاونت اول معاونت اول قوه‌ قضائیه با حضور روسای کل دادگستری استان‌ های هرمزگان، گلستان، کرمانشاه، یزد، آذربایجان غربی، زنجان و البرز و تعدادی از مدیران ارشد ستاد قوه قضائیه با موضوع راهکارهای عملی کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق در این نشست گفت: یکی از معضلات دستگاه قضائی، روند فزاینده ورودی پرونده به قوه‌ قضائیه است که علت و منشاء آن الزاماً ارتباط به قوه‎ قضائیه ندارد و نیازمند راه‎حل موثر برای کاهش فشار به قضات و کارکنان است.

وی افزود: برخی راهکارهای کاهش پرونده نیازمند اصلاح قانون است و برخی هم با اتخاد تدابیر عملی و پیشگیرانه قابل تحقق است .

حجت الاسلام و المسلمین مصدق تصریح کرد: مبنای ما این است که برای حل معضلات دستگاه قضائی حتما از تجربه قضات و مدیران شاغل در صف قوه قضائیه یعنی دادسراها و محاکم استفاده کنیم و بدون لحاظ نظرات آنها، راهکارهایی که ارائه خواهد شد، انتزاعی و ابتر خواهد ماند .

معاون اول قوه قضائیه گفت: علت تشکیل هیئت‎ های اندیشه‎ وزری در معاونت اول نیز همین رویکرد است و ما با استفاده از تجارب و راهکارهای عملی مدیران و قضات دادگستری‎ ها واندیشمندان و پژوهشگران ، تلاش می‎ کنیم پیشنهادهای موثر خود را به رئیس قوه قضائیه ارائه کنیم.

در ادامه این جلسه که به مدت ۴ ساعت بطول انجامید، روسای کل دادگستری استان تجارب و راهکارهای عملی خود را در حوزه کاهش ورودی پرونده ‌ها به اشتراک گذاشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز