خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه قطر در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان:

تهدید به زور علیه هیچ کشوری را قبول نداریم/ از بازگشت همه طرف‌های برجامی به مذاکرات حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۱۶۴

وزیر خارجه قطر با تاکید بر اینکه کشورش همواره از بازگشت همه طرف‌های برجامی به مذاکرات حمایت کرده است، گفت: قطر از همه طرف‌ها درخواست دارد که به قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد پایبند باشند و تهدید به زور علیه هیچ کشوری را قبول نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه کشورمان گفت: گفت‌وگوهای سازنده‌ای را با همتای ایرانی خود در خصوص توسعه مناسبات و همکاری‌های اقتصادی میان دو طرف داشتیم.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص مسائل منطقه‌ای و مذاکرات احیای برجام تبادل نظر داشتیم، قطر همواره از بازگشت همه طرف‌های برجامی به مذاکرات حمایت کرده است.

وزیر خارجه قطر تاکید کرد: همچنین درخصوص سوءتفاهم اخیری که در رابطه با مسأله اوکراین به وجود آمده ما همه طرف‌ها را به گفت‌وگو تشویق می‌کنیم تا سوءتفاهمات از میان برداشته شود. موضع ما درخصوص جنگ اوکراین مشخص است و قطر از همه طرف‌ها درخواست دارد که به قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد پایبند باشند و تهدید به زور علیه هیچ کشوری را قبول نداریم.

عبدالرحمن آل ثانی با اشاره به اهانت به قرآن در برخی کشورهای اروپایی، عنوان کرد: پدیده ناپسند سوزاندن قرآن در برخی گروه‌های اروپایی را محکوم می‌کنیم و معتقدیم که این اقدام می‌تواند منجر به نفرت‌پراکنی شود و تنش میان ادیان را بیشتر می‌کند.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز