خبرگزاری کار ایران

سفارت ایران در آنکارا اعلام کرد:

اعزام هفت هواپیمای حامل امدادگران، تیم‌های پزشکی و دو بیمارستان صحرایی به مناطق زلزله‌زده ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۵۱۴

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا تاکید کرد: در راستای همدردی با دولت و ملت ترکیه امسال جشن روز ملی جمهوری اسلامی ایران را برگزار نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در بیانیه‌ای با ابراز همدردی مجدد با دولت و مردم ترکیه به خاطر وقوع زلزله اخیر در این کشور گفت: امسال جشن روز ملی جمهوری اسلامی ایران را برای همبستگی با مردم ترکیه برگزار نمی‌کنیم و به‌جای آن از روز دوشنبه ششم فوریه تمام تلاش خود را معطوف به هماهنگی جهت اعزام تیم‌های امداد و نجات و کمک‌های انسان دوستانه از ایران به ترکیه کردیم.

در این بیانیه آمده است: تا امروز هفت هواپیما حامل امدادگران، تیم‌های پزشکی و دو بیمارستان صحرایی به مناطق زلزله‌زده اعزام کرده‌ایم و در روزهای آینده نیز از طریق مرزهای زمینی و هوایی، امدادرسانی در حجم وسیع‌تری ادامه خواهد یافت.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه خود تاکید کرده است: دو ملت بزرگ ایران و ترکیه در طول تاریخ در غم و شادی در کنار هم بودند و این دوستی هزار ساله برای همیشه تداوم خواهد داشت. برای درگذشتگان این حادثه طبیعی غم‌انگیز طلب مغفرت، برای زخمی‌ها آرزوی شفای عاجل و برای ملت و دولت ترکیه آرزوی سلامتی و استقامت داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز