خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون هماهنگ‌کننده ارتش؛

تفاهم‌نامه همکاری بین ارتش و بنیاد ملی نخبگان کشور منعقد شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۳۲۹

با حضور امیر دریادار سیاری تفاهم‌نامه جامع همکاری بین ارتش جمهوری اسلامی ایران و بنیاد ملی نخبگان صبح امروز در محل این بنیاد امضا شد.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین ارتش و بنیاد ملی نخبگان کشور ضمن تبریک حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، گفت: این حضور آگاهانه ملت بسیار معنادار و اثر بخش بود و لازم است از همه مردم بخاطرخلق این حماسه و حمایت های همه جانبه از انقلاب تشکر و قدردانی کنم.

وی به همکاری ارتش با نخبگان کشورمان در تولید تجهیزات دفاعی اشاره کرد و اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران زمانی که وارد دفاع مقدس شد  تجهیزات مناسبی داشت ولی به مرور زمان با توجه به تحریم‌ها و استفاده از تجهیزات، سلاح‌ها، مهمات در طول هشت سال دفاع مقدس در ادامه با کمبودهایی مواجه شد؛ اما همت بلند و روحیه ایثارگری که در بین کارکنان ارتش وجود داشت و دستوری که فرمانده کل قوا مبنی بر تشکیل جهاد خودکفایی در نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کردند، این موضوع باعث حرکت در جهت سازندگی شد تا بدین وسیله کمبودهایی که در تولید سلاح و مهمات و امثالهم داشتیم، برطرف شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: تدبیر انجام شده و این دستور بسیار آگاهانه موجب شد تا از آن مقطع زمانی این مسیر خیلی برکت به همراه داشته باشد و بتوانیم مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنیم و تجهیزات را آماده به کار نگاه داریم.

به گفته سیاری، امروز با توجه به پیشرفت علم و فناوری و نیاز به روز کردن تجهیزات ساخته شده، موجب شد تا با همکاری همه عزیزانی که حتی در بیرون از جامعه ارتش هستند اقداماتی را به منظور به روز کردن تجهیزات انجام دهیم.

وی افزود: به عنوان مثال عکس یک ناوشکن را می‌بینیم که متعلق به قبل از انقلاب است اما در باطن، تغییراتی در آن انجام شده از جمله تجهیزاتی که در درون این ناوشکن به کار گرفته شده مطابق با فناوری‌های روز است؛ این موضوع در رابطه با سایر تجهیزات مانند هواپیمای‌جنگنده نیز صادق است بدین صورت ‌که هر چند هواپیمای نسل اول پرواز می‌کنند اما  به تجهیزات و امکاناتی مجهز شده‌اند که می‌تواند به شکلی متفاوت ماموریت‌های خود را به ویژه ماموریت‌های راهبردی و  دور ایستا را انجام دهند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اضافه کرد: این موفقیت ناشی از همت و تلاش کارکنان ارتش و ارتباطاتی است که با مراکر دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها برقرار شده و تا به اینجا رسیده است؛ در واقع با این روند موفق شدیم که در نیروی زمینی، پدافند هوایی، نیروی هوایی و نیروی دریایی به سمت نوسازی حرکت ‌کنیم.

سیاری با بیان اینکه زمان جنگ، ما در سامانه پدافند هوایی تنها سامانه موشکی زمین به هوای هاگ، توپ ۲۳ میلیمتری و اسکای گارد داشتیم اما امروز در رزمایش‌هایی‌ که برگزار می‌کنیم واقعا نمی‌دانیم از کدام سامانه پدافندی استفاده کنیم چون سامانه‌های پدافندی ‌متعددی داریم که کاملا بومی هم هستند، تصریح کرد: به عنوان مثال قابلیت‌های سامانه باور ۳۷۳ برابر با سامانه های روز دنیا است.

وی با بیان اینکه فرماندهی کل قوا به‌ طور مستمر بر افزایش قدرت و اقتدار کشور به‌ ویژه نیرو‌های مسلح تأکید دارند، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که افزایش قدرت در سایه تلاش علمی و تحقیقاتی میسر است؛ لذا باید در این رابطه اهتمام لازم را داشته باشیم تا سطح بازدارندگی‌مان ارتقا یابد تا دیگران جرأت تعرض به ما را به خود راه ندهند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه باید تلاش کنیم و تجهیزات مناسب داشته باشیم، ابراز داشت: باید برای نیازمندی‌های تسلیحاتی فکر کنیم و البته جایگاهی که امروز در حوزه ساخت پهپاد، تانک، توپ، نفربر، جنگنده، رادار و ناو موشک‌انداز داریم، خود بیانگر سال‌ها تلاش مستمر و همکاری با نهاد‌های علمی و فناورانه کشور است.اگر ما امروز به تولید بهترین پهپادها با فناوری روز رسیدیم و در حوزه جنگ الکترونیک و مهمات هوشمند دستاوردهای خوبی داشتیم به همین دلیل است؛ لذا باید این راه را تا آخر ادامه دهیم و روز به روز بر قدرت خود بیافزاییم.

سیاری ادامه داد: امیدوارم که این تفاهم‌نامه همکاری برای بهره‌برداری ارتش از توان عملی نخبگان کشور منشأ خیر و برکات شود و با استفاده از توانمندی‌های این عزیزان در دنیا سربلند باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز