خبرگزاری کار ایران

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد؛

لزوم بکارگیری همزمان فناوری‌های هوشمند و سنتی در حوزه فرماندهی و کنترل

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۵۱۴

امیر سرتیپ نصیرزاده با تأکید بر لزوم بکارگیری همزمان فناوری‌های هوشمند و سنتی در حوزه فرماندهی و کنترل گفت: در زمینه فرماندهی و مدیریت باید اشراف اطلاعاتی وجود داشته باشد.

به گزارش ایلنا، نخستین همایش بین‌المللی و چهاردهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل با حضور امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرتیپ گلفام جانشین معاونت فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح ، امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد.

 جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این همایش اظهار داشت: موضوع فرماندهی و کنترل فقط در حوزه نظامی معنا پیدا نمی‌کند، بلکه در سایر عرصه‌ها و حوزه‌ها نیز بحث فرماندهی و کنترل، آن هم در سطح ملی کاربرد دارد.

 امیر سرتیپ نصیرزاده افزود: در رابطه با فرماندهی و مدیریت باید اشراف اطلاعاتی وجود داشته و قبل از وقوع هر بحرانی تمرین‌های لازم برای کسب آمادگی صورت گرفته باشد؛ لذا برای فرماندهی و کنترل باید از قبل طرح و برنامه داشته باشیم.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: قوانین انتظامی، امنیتی، بهداشتی، درمانی متناسب با منطقه و بحران باید از قبل تدوین شود؛ به‌عنوان مثال قوانین مدیرت بحران در منطقه سیل‌زده با منطقه زلزله‌زده متفاوت است و همین‌طور شرایط در هر استان، متفاوت از سایر استان‌هاست.

وی سپس به نقش رسانه، آموزش مدیران، دانش آموزان و استفاده از تجربیات دیگران در مدیریت و فرماندهی کنترل اشاره و عنوان کرد: ترکیبی از فناوری‌های هوشمند و سنتی را هم باید در موضوع فرماندهی و کنترل لحاظ کنیم.

امیرسرتیپ نصیرزاده اضافه کرد: البته بخش اعظم فرماندهی و کنترل قبل از وقوع بحران است؛ چون بحران‌ها در جهان از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و به همین دلیل زیرساخت‌ها و پدافند غیرعامل نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

 کنفرانس فرماندهی و کنترل ایران با شعار «هوشمندی و چابکی فرماندهی و کنترل در محیط‌های پیچیده»  در ۸ محور برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز